برگزاری اجلاسیه ۱۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموزی استان مرکزی

اراک(پانا)- مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان مرکزی از برگزاری اجلاسیه ۱۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموزی استان مرکزی خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۹۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اجلاسیه ۱۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموزی استان مرکزی

شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان مرکزی در نشست هماهنگی اجلاسیه هزار و ۲۰۰ شهید فرهنگی استان مرکزی گفت: اجلاسیه ۱۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموزی استان مرکزی که قریب به ۲۰ درصد از شهدای استان را شامل می‌ شود در تیرماه با حضور وزیر آموزش ‌و پرورش در استان مرکزی برگزار خواهد شد .

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین جایگاه و نقش دانش آموزان در صیانت از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و الگوپذیری دانش آموزان نسل چهارم انقلاب از شهدای دانش آموز و معلمین شهید خود را از مهمترین اهداف برگزاری این اجلاسیه برشمرد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به برگزاری برنامه فرهنگی و تربیتی در سال تحصیلی جاری متناسب با برنامه های اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش آموز استان، اظهار داشت: ترویج، آموزش، معرفی و صیانت از فرهنگ سرخ شهادت، ولایت پذیری و صیانت از ارزش ها در آموزش و پرورش محدود به دوره ای خاص و یک یا چند برنامه نمی شود بلکه این مهم در شریان های نظام تعلیم و تربیت همیشه ساری و جاری است .

وی اظهار داشت : در سال تحصیلی جاری برنامه های متعددی همچون برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، فراخوان جمع آوری خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس،برگزاری اردوهای راهیان نور،اردوهای جهادی و برپایی نمایشگاه های متعدد در مدارس استان به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرا شده است .

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: نام ‌گذاری خیابان ‌ها و میدان ‌ها با نام شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در سطح استان و نیز نامگذاری بیش از ۱۰۰ مکان آموزشی، ورزشی و تربیتی با نام شهدای فرهنگی و دانش‌ آموز در آموزش ‌و پرورش کار مبارکی بوده است که در این راستا صورت گرفته است.

فولادوند گفت: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز، مسابقات ورزشی دانش آموزان استان مرکزی، در سال تحصیلی جاری، با نام شهدای فرهنگی و دانش آموز استان مزین شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی همچنین با اشاره به برنامه ‌هایی همچون تلاوت قرآن و ختم قرآن در مدارس استان اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری ۴۰۰ دوره ختم قرآن در سطح مدارس با همیاری و مشارکت معلمین و دانش آموزان در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار