درگفت‌وگو با پانا

علیخانی: مصوبه شورای چهارم مبنی بر بازگشایی پیاده‌راه 17 شهریور در تهران باید اجرا شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران: منافع یک عده در این است که پیاده‌راه تغییر نکند

تهران (پانا) - چندین سال است که ساکنان و کسبه پیاده‌راه ۱۷ شهریور به تغییر این خیابان به پیاده‌راه و مشکلاتی که این پیاده‌راه ایجاد کرده است،اعتراض دارند. اخیرا بازهم اهالی این خیابان به شورای شهر تهران مراجعه کرده‌اند تا مشکلات هفت‌ساله‌شان را حل کنند.

کد مطلب: ۹۱۹۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
علیخانی: مصوبه شورای چهارم مبنی بر بازگشایی پیاده‌راه 17 شهریور در تهران باید اجرا شود

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره اعتراض کسبه و ساکنان پیاده‌راه 17 شهریور به حل نشدن مشکلات این محدوده گفت: تقریبا یکسال قبل تصمیماتی درباره این پیاده‌راه در شورای شهر گرفته شد و این تصمیمات ابلاغ شد. فکر می‌کردیم این تصمیمات اجرا شده است اما متاسفانه فهمیدیم که در معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در مقابل آن سنگ‌اندازی شده است چون منافع یک عده در این است که آن پیاده‌راه تغییر نکند یعنی دست‌هایی در کار است که نمی‌گذارد کار اصولی در آنجا صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: افرادی که در وضع اقتصادی فعلی، دست به اقداماتی می‌زنند که موجب نارضایتی مردم است، مشکوک هستند و از شهردار تهران می‌خواهم که هر چه سریعتر با این افراد برخورد کند و پیگیر هستیم که به زودی مشکل ساکنان آن منطقه هر چه زودتر حل شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در پیاده‌راه 17 شهریور وجود دارد، جلوگیری از تردد خودروها است. ما هم با ممنوعیت تردد خودروها به طور مطلق مخالف هستیم. در گذشته وسایل حمل ونقل عمومی هم نمی‌توانستند در این پیاده‌راه تردد کنند بنابراین وقتی حمل و نقل عمومی نتواند تردد کند، مردم چگونه می‌توانند به آن منطقه و مراکز تجاری آنجا دسترسی داشته باشند. طبیعی است که با اجرای این طرح بسیاری از مشاغل ورشکست شدند.

این عضو شورای شهر تهران یادآور شد: پیاده‌راه 17 شهریور اکنون به مرکز توزیع مواد مخدر و برخی مفاسد تبدیل شده است و امنیت مردم به خطر افتاده است، بنابراین باید مشکلات این پیاده‌راه برطرف شود.

علیخانی خاطرنشان کرد: وقتی طرح پیاده‌راه 17 شهریور اجرا شد تمام کسبه، مشتریان خود را از دست دادند و در این وضع سخت اقتصادی مشکلات مضاعفی به آنها تحمیل شده است. شورای قبل مصوبه‌ای درباره بازگشایی کامل این پیاده‌راه دارد که باید بازگشایی شود. ما هم از این پیاده راه بازدید کردیم و معتقدیم که خودروها باید از این خیابان عبور کنند و آن منطقه رونق بگیرد.

وی اضافه کرد: بازدیدهای مکرری از پیاده‌راه مذکور داشته‌ایم و همه اعضای شورا به این جمع‌بندی رسیده‌ایم و اصرار داریم که مصوبه شورای چهارم مبنی بر بازگشایی پیاده‌راه 17 شهریور باید اجرا شود اما متاسفانه برخی مدیران در شهرداری مانع اجرای مصوبه هستند و ما در حال ابلاغ مجدد مصوبه هستیم و شهردار منطقه هم قول داده تا مشکلات این پیاده‌راه برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار