آموزش اخلاقی از جمله رسالت‌های مهم مداحان است

اصفهان (پانا) - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش اخلاقی در کنار گریاندن مردم بر مصیبت‌های اهل‌بیت (ع) از جمله رسالت‌های مداحان و ذاکران است که لازمه آن داشتن مطالعه عمیق از سوی آنها است.

کد مطلب: ۹۱۹۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش اخلاقی از جمله رسالت‌های مهم مداحان است

حیدرعلی عابدی در آیین بزرگداشت مرشد حاج رضا مشکین ضمن تشکر از برگزاری برنامه پاسداشت مقام مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) اظهار داشت: قدردانی از این همه اخلاص، عشق و محبت به اهل‌بیت (ع) وظیفه همه ما است.
او افزود: اگر مداحان و ذکران نباشند که اشعار شاعرانی که در وصف خاندان عصت و طهارت سروده‌اند را نقل نکنند، این اشعار در همان کتاب‌ها باقی خواهد ماند و این شوری که در ماه محرم می‌بینیم فرهنگ عظیمی است که توسط مداحان و ذاکران نسل به نسل منتقل شده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار این توفیق، ذاکران مسئولیت‌هایی هم دارند که باید برای نسل امروز بیشتر تشریح شود. اگر مداحان با شیوه‌های آموزش و زبان مردم آشنا شوند هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی تأثیرگذاری مداحان و ذاکران را بگیرد.
عابدی با بیان اینکه برخی اوقات مداحان در معرض خطر هستند، گفت: متأسفانه برخی مداحان جوان تحت‌تأثیر جو قرار گرفته و از مسیر اصلی خارج شده‌‌اند.
وی تصریح کرد: شهید مطهری کتابی درباره تحریفات و آسیب‌های عاشورا دارد که مطالعه آن برای مداحان بسیار لازم است.
عابدی بیان داشت: امکان نداشت کسی به مراسم‌هایی که مرحوم کافی حضور داشت برود مگر اینکه یک رذائل اخلاقی خود را کنار بگذارد.
او خاطرنشان کرد: شناخت موقعیت و ارتباط برقرار کردن با مخاطبان متناسب با شرایط آنها یک هنر است و خوشبختانه امروز از مداحی تقدیر می‌کنیم که با صرف سال‌های زیادی از عمر خود، محبت اهل‌بیت ‌(ع) را در دل جوانان پرورش داده است.
گفتنی است، مراسم بزرگداشت مرشد حاج رضا مشکین در قالب چهارمین آیین نکوداشت مداحان سنتی اصفهان از سوی مرکز هنرهای آیینی سنتی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار