انتقاد از معاونت حمل و نقل شهرداری تهران به دلیل اعلام نکردن رسانه‌های دریافت‌کننده طرح ترافیک 97

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره توزیع رانتی طرح ترافیک بین خبرنگاران و دخالت شورا در این موضوع توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۹۱۹۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد از معاونت حمل و نقل شهرداری تهران به دلیل اعلام نکردن رسانه‌های دریافت‌کننده طرح ترافیک 97

محمد علیخانی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این پرسش که شورای شهر تهران چه اندازه در توزیع سهمیه‌ها طرح ترافیک خبرنگاران نقش دارد، گفت: مصوبه‌ای در سال گذشته در این زمینه داشتیم که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هنوز آن را اجرا نکرده است و اسامی رسانه‌ها هنوز اعلام نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: بارها گفتیم که اشکالی در کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری وجود دارد که می‌ترسد اسامی رسانه‌های دریافت کننده طرح ترافیک را اعلام کنند.

وی افزود: همواره افرادی که قانون‌گریز و نظارت‌گریز هستند از نظارت شورا طفره می‌روند و نگران هستند و به عناوین مختلف می‌خواهند نظارت شورا صورت نگیرد. یکی از عواملی که باعث‌شده نظارت شورا بیشتر شود اجرا نکردن مصوبه شورا و اعتراضات رسانه‌ها بوده است.

علیخانی با بیان اینکه شورای شهر تهران به دنبال رفع مشکلات گذشته در موضوع طرح ترافیک خبرنگاران است، گفت: کمیته‌ای در این راستا با تصمیم شورای شهر تشکیل شده است که نمایندگان کمیسیون فرهنگی، کمیسیون عمران، نماینده روزنامه‌نگاران و نماینده وزارت ارشاد در کمیته مذکور حضور دارند. اگر همه اینها با هم باعث رانت در توزیع طرح ترافیک شده است، پس باید بگوییم که کار معاونت حمل و نقل درست بوده است و مابقی مشکل دارند.

وی درباره دخالت شورا در توزیع طرح ترافیک خبرنگاران گفت: مواردی که مطرح می‌شود دروغ‌هایی است که همیشه می‌گویند و مشکلات را فرافکنی می‌کنند و به گردن شورا می‌اندازند. معاونت حمل و نقل هنوز مصوبه سال قبل را اجرا نکرده است و باید لیست سال قبل را منتشر کند و لیست امسال هم منتشر شود تا پس از اینکه لیست‌ها باهم مقایسه شد، ببینیم چه اتفاقی در فرایند توزیع سهمیه‌ها افتاده است.

این عضو شورای شهر تهران درباره ورود شورا به موضوع سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران گفت: در این کمیته هر کسی یک رأی در آن دارد و اگر همه اعضا باهم تبانی کرده‌اند، موضوعی است که باید ثابت شود. به طور معمول این موارد از طریق دبیر به کمیته اعلام می‌شود و کمیته نیز بر اساس گزارش دبیر تصمیم می‌گیرد. این کار از سوی شورا انجام نمی‌شود و شورا در آن دخالت ندارد. شورا فقط اعلام کرده است که باید عدالت در توزیع سهمیه‌ها برقرار باشد و لیست رسانه‌ها نیز باید مشخص باشد، بنابراین شورای شهر نه رسانه‌ای را سفارش کرده است نه وارد این موضوع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار