رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

برخورد جدی با موتورسواران متخلف

تهران (پانا) ـ طرح تابستانی پلیس با مشارکت دستگاه‌های امدادی و خدماتی از ۲۰ خرداد با هدف افزایش‌ایمنی و کاهش‌تصادفات و تلفات حوادث‌رانندگی در جاده‌ها و معابر شهری آغاز خواهد شد و یکی از مهم ترین این اهداف برخورد جدی با انبوه موتورسواران متخلف خواهد بود.

کد مطلب: ۹۱۹۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برخورد جدی با موتورسواران متخلف

به گزارش ایران، سردارکمال هادیانفر، رئیس‌پلیس راهور ناجا در این خصوص گفت:طبق توافقی که با وزارت راه انجام شده باید ۲۰۰۰ دوربین در سال‌جاری به‌تعداد دوربین‌های فعلی اضافه شود. او در ادامه گفت:براساس آمار پزشکی‌قانونی در دو ماهه نخست امسال 14.3 درصد کاهش مرگ و میر جاده‌ای داشته‌ایم. بررسی‌ها نشان می‌دهد حادثه واژگونی همواره بحث‌جدی تصادف‌ها در جاده‌ها است که در نوروز امسال نیز 49 درصد افزایش داشته است. چهار عامل سرعت غیرمجاز، سبقت، عدم‌توجه به جلو و خواب‌آلودگی علل ۸۲ درصد تصادفات بوده که 64 درصد آن در حریم 30 کیلومتری شهرها ثبت شده است.

تردد خودروهای فرسوده ممنوع
هادیانفر همچنین ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات دولت روند نوسازی ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری به‌خوبی پیش برود و در این‌باره گفت:اگر چنین نشود ما از تردد اتوبوس‌های‌فرسوده در جاده‌ها جلوگیری می‌کنیم و هیچ پایانه‌ای نیز حق استفاده از این اتوبوس‌ها را ندارد. البته لازم به‌ذکر است بیشتر اتوبوس‌های‌فرسوده در جاده‌های‌فرعی کشور حرکت می‌کند.

ساماندهی موتورسواران
رئیس‌پلیس راهور تهران‌بزرگ در ادامه افزود:پلیس راهنمایی و رانندگی تهران‌بزرگ با کمک پلیس‌های افتخاری با راکبان موتورسیکلت‌های سنگین غیرمجاز در سطح شهر برخورد می‌کند. از آنجایی که بیشتر این موتورسیکلت‌ها قاچاق هستند، بعد از توقف و سیر مراحل‌قانونی به سازمان گمرک منتقل می‌شوند. از مجموع 11 میلیون موتورسیکلت در کشور 9 میلیون دستگاه فرسوده است و فقط ۴ میلیون موتورسیکلت پلاک دارند. که ما برنامه جدی برای ساماندهی رفتارهای موتورسیکلت سواران داریم. همچنین برای جلوگیری از حمل بارهای سنگین با موتورها، قرار است به وانت‌بارهای دارای پلاک‌سفید، پلاک‌عمومی داده شود تا بتوانند در محدوده طرح حاضر شوند.

تعویض پلاک و شماره‌گذاری به‌شیوه جدید
هادیانفر از برنامه‌ریزی برای ایجاد سازوکاری جدید در تعویض پلاک و شماره‌گذاری گفت: در حال راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم که براساس آن هر شهروند یک پروفایل و آیدی داشته باشد و امور مربوط به پلیس راهنمایی و رانندگی را با مشخصه خود انجام دهد. حتی این پروفایل را می‌توان برای دریافت کلیه خدمات ناجا نیز تعمیم داد و دیگر در آن نیازی به دریافت کارت‌ملی یا شماره‌ملی و… نیست.

آغاز جذب بازرسان نامحسوس
هادیانفر به طرح احیای بازرسان نامحسوس پلس‌راهور اشاره کرد و ادامه داد: یکی از موضوعات مغفول مانده در این سال‌ها بحث بازرسان نامحسوس است. پلیس‌راهور مجوز استفاده از این بازرسان را دارد اما از این ظرفیت بسیار محدود استفاده شده بود، این ضابطان در 13 مورد می‌توانند خودروها را جریمه کنند. شروع اجرای این طرح از مدیران‌دولتی و اصحاب‌رسانه است و در آینده گسترده‌تر می‌شود. متقاضیان باید حداقل دارای مدرک کارشناسی، گواهینامه رانندگی و فاقد تخلفات حادثه‌ساز باشند.

طرح‌ترافیک تأییدیه راهور را ندارد
او در مورد وضعیت اجرای طرح‌ترافیک جدید در تهران نیز گفت:به‌طور کلی یکسری موارد مربوط به شهرهاست که در این مورد فرماندار و رئیس‌پلیس راهور هر شهر تمهیداتی را انجام می‌دهد، اما در موارد کلان‌تر مانند طرح‌های سراسری و طرح‌های مهم مسأله در شورای‌عالی ترافیک که ما نیز در آن عضو هستیم بررسی می‌شود. او افزود:در مورد طرح جدید شهرداری تهران نیز با توجه به حساسیت موضوع از شهرداری خواستیم که طرح را مکتوب کند و برای ما بفرستد تا کلیات آن را بررسی کنیم این طرح در شورای شهر تهران و شورای ترافیک به تصویب رسیده اما هنوز تأییدیه راهور را ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار