در گفت‌وگو با پانا

بهروز عطایی: والیبال ایران ثمره میدان دادن به جوان‌ها را در 3 بازی اول لیگ ملت‌ها دید

تهران (پانا) – سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران به تمجید از عملکرد شاگردانش در ترکیب تیم ملی بزرگسالان پرداخت.

کد مطلب: ۹۱۹۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بهروز عطایی: والیبال ایران ثمره میدان دادن به جوان‌ها را در 3 بازی اول لیگ ملت‌ها دید

بهروز عطایی در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد تیم ملی ایران در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ گفت: به نظرم شرایط تیم ملی والیبال خوب است. نقطه قوت این تیم هماهنگی بازیکنان است، خوشبختانه اعتماد به نفس تیم ملی به قدری بالا رفته که به راحتی می‌توانند مقابل تیم‌های بزرگ بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی ادامه داد: در بازی سوم مقابل آلمان ملی پوشان کم کم دچار خستگی شده بودند که البته این موضوع طبیعی است، سه بازی پرفشار را پشت سر گذاشته بودند، با این حال کسب سه برد در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱9 عملکرد خوبی بود.

عطایی درباره تاثیر غیبت ستاره‌های دو تیم آلمان و ایتالیا در شکست آنها مقابل تیم ملی والیبال ایران گفت: طبیعی است که نبود بازیکنان اصلی فرصتی به تیم ملی داده بود اما با این حال به نظرم این موضوع نمی‌تواند دلیل اصلی پیروزی ملی‌پوشان ایران باشد، به هر حال تیم ایتالیا، سوم جهان است و تیم‌های چین و آلمان هم از آمادگی خوبی برخوردار بودند و تنها این موضوع دلیل پیروزی ایران نبود.

وی در مورد نقاط ضعف و قوت تیم ملی در هفته نخست لیگ ملت‌ها نیز گفت: نقطه قوت تیم در این سه بازی سرویس‌های خوب بود، چند تن از بازیکنان ما سرویس‌های پرشی پرقدرت با دقت بالا را می‌زنند که نقطه قوت تیم است. همچنین بازیکنانی چون امیر غفور، میلاد عبادی پور و سعید معروف شرایط آرمانی داشتند و به موفقیت تیم کمک کردند.

عطایی تاکید کرد: نقطه عطف تیم ملی ایران پوریا فیاضی بود. او در بهترین وضعیت خود قرار دارد و می‌تواند با توپ‌گیری‌ها در انتهای زمین و زدن سرویس‌های خوب‌، نتیجه را به سود ایران رقم زند.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان درباره عملکرد شاگردانش در ترکیب بزرگسالان ایران گفت : نتیجه‌گرایی در ایران همیشه اولویت بوده و ایگور کولاکوویچ به عنوان سرمربی ایران این موضوع را دریافته است و ریسک استفاده از بازیکنان جوان را نمی‌پذیرفت. اما در این سه بازی به جوانان خوبی که در تیم داریم هم میدان داد و نتیجه این میدان دادن را هم دید.حضرت‌پور عملکرد خیلی خوبی داشت اما به نظرم مجرد نیز می‌توانست بهتر از دیدار مقابل چین بازی کند، او نیاز دارد که میدان دیده‌تر شود. جواد کریمی هم یکی از پاسورهای جوان والیبال ایران است که کولاکوویچ باید بیشتر از او استفاده کند.

عطایی در پایان درباره هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال نیز گفت‌: به نظرم این هفته خیلی سخت است، تیم‌هایی چون برزیل، آرژانتین و ژاپن در این دوره عملکرد خوبی داشته‌اند و کار را برای هر تیمی سخت می‌کنند. وضعیت آمادگی جسمانی و روحی بازیکنان ما بسیار خوب است و می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد اما، نیاز است سرمربی تیم ملی به جوان‌ترهای خود اعتماد کند تا نفرات اصلی مصدوم نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار