واکنش خبرنگاران به دیدار پگاه آهنگرانی و کدخدایی

تهران (پانا) - دیدار سهیل کریمی و پگاه آهنگرانی با قائم مقام و سخنگوی شورای نگهبان واکنش تعداد قابل توجهی از خبرنگاران ایرانی را برانگیخت.

کد مطلب: ۹۱۹۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
واکنش خبرنگاران به دیدار پگاه آهنگرانی و کدخدایی

صبح امروز عباسعلی کدخدایی، قائم مقام احمد جنتی و سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر با انتشار تصویری، خبر از دیدارش با پگاه آهنگرانی، بازیگر سینمای ایران داد.

کدخدایی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 88 نیز در شورای نگهبان حضور داشت، نوشته که این دیدار برای پاسخ دهی به سوالات آهنگرانی پیرامون انتخابات آن سال برگزار شده است. سخنگوی شورای نگهبان همچنین از این بازیگر سینما که سابقه فعالیت سیاسی به عنوان یک اصلاح‌طلب و حتی دستگیری دارد، دعوت کرد تا به عنوان ناظر مردمی بر فرآیند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود، به منظور آشنایی با وظایف و اختیارات شورای نگهبان حاضر شود.

دعوتی که البته از سوی آهنگرانی بی‌پاسخ نماند. او در همین زمینه نوشت: «من حدود یک سالی است که درگیر ساخت مستندی هستم که در بخشی از آن به وقایع سال 88 می‌پردازد و در همین ارتباط مثل همه مستندها ممکن است با ده‌ها چهره سیاسی یا فرهنگی مرتبط با این موضوع گفت‌و‌گو داشته باشم که سخنگوی محترم شورای نگهبان هم یکی از آنان است و جناب آقای کدخدایی لطف کردند و در این فیلم جلوی دوربین ما قرار گرفتند که از ایشان بابت این همکاری تشکر می کنم اما مسأله نظارت بر انتخابات آینده توسط من که از طرف ایشان مطرح شد به نظرم صرفأ جهت ابراز حسن نیت بود و من آن را چندان جدی نگرفتم چون حرفه من سینماست و علاوه بر این که شخصا علاقه‌ای به ایفای نقش ناظر در چنین معرکه‌ای ندارم آن را چندان عملی هم نمی‌بینم چون کاری را که احزاب و سازمان‌ها با تشکیلات و سازماندهی وسیع نتوانستند انجام دهند و هزاران حرف و حدیث در آن به وجود آمد، چگونه ممکن است امثال من به شکل فردی بتوانند، پس منطقی است که نباید این پیشنهاد بزرگوارانه را جدی تلقی کنیم و بهتر است هر کدام به کاری که بیشتر بلدیم بپردازیم.»

آهنگرانی در این دیدار تنها نبود و سهیل کریمی، یکی از کارگردان‌های اصولگرای سینمای ایران نیز او را همراهی می‌کرد، با این حال انتقادات از این دیدار یکی پس از دیگری از راه رسید با این تفاوت که این‌بار عمده منتقدان را خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نزدیک به جریان اصلاح‌طلب ایران تشکیل می‌دادند.

آنچه در زیر می‌خوانید گل‌چینی از واکنش‌های خبرنگاران اصلاح‌طلب و اصولگرا درباره دیدار این بازیگر سینما با یکی از نزدیک‌ترین حقوق‌دانان شورای نگهبان به آیت‌الله جنتی است:

زینب صفری، خبرنگار اصلاح‌طلب : «چرا پگاه آهنگرانی؟؟ اگر واقعا قصد پاسخگویی به سوالات درباره انتخابات ۸۸ را دارید چرا مقابل مصطفی تاجزاده قرار نمی‌گیرید که بارها شما را به مناظره دعوت کرده است. دادگاه محمدرضا خاتمی هم البته فرصت مناسبی برای شنیدن توضیحات شماست. البته اگر به طور علنی پشت درهای بسته نباشد!»

محمد پاداش، خبرنگار اصولگرا : «شورای نگهبان یکی از سیاسی‌ترین بازیگران رو دعوت کرده و به شبهاتش درباره فتنه۸۸ پاسخ داده چقدر این فضا خوبه اما خوبتر اینه که از این خانم بازیگر دعوت کرده که در انتخابات اسفند ماه، ناظر مردمی شورای نگهبان بشه تا کاملا بفهمه که تقلب در انتخابات ایران امکانپذیر نیست.»

بامداد لاجوردی، خبرنگار اصلاح‌طلب : «دعوت از پگاه آهنگرانی برای بررسی سلامت انتخابات، مثل این هست که داوری جشنواره فیلم کن را به عباسعلی کدخدایی بسپاریم. از کسی دعوت کنید که انتخابات برگزار کرده باشد و نواقص را بشناسد، مثل تاجزاده.»

حسین دلیریان، خبرنگار اصولگرا : «بنظرم اتفاق جالب و خوبی رخ داده است سخنگوی شورای نگهبان به سوالات یکی از منتقدترین سلبریتی‌ها درباره فتنه 88 جواب داده و در انتها هم از او دعوت کرده که برای آشنایی بیشتر با شورای نگهبان، در انتخابات اسفند ماه ناظر مردمی این شورا بشود.»

فرزانه آیینی، خبرنگار اصلاح‌طلب : «کدخدایی نشستن با یه هنرپیشه رو برای واکاوی ابهامات انتخابات88 به رسانه‌ها ترجیح داده! چرایی‌ش شاید رقابت سلبریتی‌ها برای ورود به موضوعات اجتماعی باشه شاید هم شورای نگهبان پرو‍ژه محبوب‌سازی این نهاد رو دنبال میکنه! دلیل هرچی که هست این قاب حکایت از این داره ، هیچی سرجاش نیست»

عطیه همتی، خبرنگار اصولگرا : «کدخدایی از من بپرسی تیر را به هدف زد. آهنگرانی کسی بود که همیشه یکی از بازیگران فعال سیاسی بود. حالا او قرار است ناظر به انتخاباتی شود که ۱۰ سال خودش علیهش سروصدا می‌کرد. چالشی که کدخدایی آهنگرانی را در آن انداخت.»

سمیرا عالم‌پناه، خبرنگار اصلاح‌طلب : «درحالی خبرنگاران نباید دادگاه علنی درباره ابهامات انتخابات۸۸ رو پوشش بدن جای دیگه سخنگوی شورای نگهبان با خانم سلبریتی میشینه ودرباره این ابهامات حرف میزنه!»

زینب نورانیان، خبرنگار اصلاح‌طلب : «آقای کدخدایی بیش از 6 ماهه برای مصاحبه با ایرناپلاس درخواست دادیم. سه رسانه قبل از ما بودندکه قرار بود بعد از پانا نوبت به ما برسه. اما هفته پیش روابط عمومی شما کلا زیر همه چی زد و گفتند مصاحبه نمیکنید! به جای مصاحبه با بازیگران، با رسانه‌ها مصاحبه کنید. جمع کنید این بساط شوآف رو»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار