در دیدار با ابوالفضل بهرام پور قرآن‌پژوه معاصر؛

وزیر آموزش‌وپرورش: تفسیرهای قرآن دانش‌آموزی با ویژگی‌های رشدی‌ کودکان همخوانی داشته باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با یک قرآن‌پژوه معاصر به طبع، ذوق، سلیقه و ویژگی‌های رشدی‌ کودکان اشاره و تاکید کرد از صورت‌هایی در تفسیر قرآن کریم استفاده کنیم که با ذهن انتزاعی دانش‌آموزان همراهی بیشتری داشته باشد.

کد مطلب: ۹۱۹۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش‌وپرورش: تفسیرهای قرآن دانش‌آموزی با ویژگی‌های رشدی‌ کودکان همخوانی داشته باشد

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌ و پرورش، سیدمحمد بطحایی در دیدار با ابوالفضل بهرام‌پور، مفسر قرآن کریم و قرآن‌پژوه گفت: «جامعه علمی و دینی کشور باید از زحمات و تلاش شما در قرآن‌پژوهی بیش از گذشته استفاده کند.»

او افزود: «اکنون چند تفسیر دانش‌آموزی وجود دارد که به نظر متخصصان امر، فراتر از سطح دانش‌آموزان است، بنابراین بهتر است از تفسیری برای دانش‌آموزان استفاده شود که با طبع، ذوق، سلیقه و ویژگی‌های رشدی‌ آنان تطبیق داشته باشد و هرچقدر تفاسیر را موضوعی کنیم به‌طوری‌که از طاقت و حوصله دانش‌آموزان خارج نباشد به درک و فهم آنان از تفسیر قرآن کریم بیشتر کمک می‌کند.»

وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: «از آن صورتی برای تفسیر قرآن کریم استفاده کنیم که با ذهن انتزاعی دانش‌آموزان همراهی بیشتری داشته باشد و در آن بیشتر از رحمت و الطاف واسعه خداوندی گفته شود و معجزات خلقت مورد تفسیر و تأکید بیشتری قرار داشته باشد.»

در این دیدار بهرام‌پور هم گفت: «در حوزه تعلیم و تربیت ارتباط مستمری با اداره کل قرآن، ‌نماز و عترت دارم، فرصت‌هایی که در اختیار آدمی قرار می‌گیرد، اندک است و باید از این فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کرد و آثار خیر بر جای گذاشت، بنابراین تصمیم گرفتم 27 جلد تفسیر قرآن مجید را در یک جلد جمع کنم و خدا را شکر تفسیر خوبی شده است.»

او افزود: «در مورد نهج‌البلاغه هم به همین صورت ترجمه و آن را آیه‌بندی کرده‌ام و خط به خط به‌گونه‌ای ترجمه‌شده تا عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند. دانش آموزان نیاز به تفسیر روان‌تری از قرآن کریم و ادعیه دارند، تفسیرهای زیبایی در فرازهایی از دعای جوشن کبیر وجود دارد و این دعا، از عظمت و عزت خداوند و زیبایی‌ها می‌گوید و اگر ممکن شود این کتاب را به معلمان آموزش می‌دهم.»

ابوالفضل بهرام پور از قرآن‌پژوهان کوشای معاصر است که از سال‌های پیش از انقلاب در تألیف کتب درسی با شهیدان بهشتی و باهنر در زمینه مسائل قرآنی و دینی همکاری داشته‌ است. کوشش و هدف وی ناظر به آسان‌سازی فهم قرآن برای عامه‌ مردم است. بهرام پور یک سلسله تفسیرهای تک سوره‌ای آموزشی کم‌ حجم از جمله‌ تفسیر سوره‌‌های محمد، فتح، حجرت، «ق»، ابراهیم، ملک، جمعه، منافقون و حجر را منتشر کرده است. این آثار به نحوی تدوین‌شده که علاوه بر قابلیت مطالعه‌ فردی، جنبه‌ درسی و خودآموزی هم دارد. در هر بخش تفسیرهای بهرام‌پور، اول لغت‌ها، سپس ترجمه‌ آیات و بعد از آن تفسیر و برداشت‌ها و در آخر بعضی ریزه‌کاری‌های لفظی و نکات زبانی و ادبی آورده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار