ثبت نام دانش آموزان آذربایجان غربی از ۱۸ خرداد انجام می شود

ارومیه(پانا)-رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: زمان ثبت نام در دوره ابتدایی از ۱۸ خرداد تا ۱۹ تیر و در دوره های اول و دوم متوسطه از اول تیر تا ۳۱ مرداد جاری است.

کد مطلب: ۹۱۹۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام دانش آموزان آذربایجان غربی از ۱۸ خرداد انجام می شود

جلیل بیگ وردی در گفت و گو با خبرنگار پانا افزود: از قبول شدگان شهریور ماه بر حسب ظرفیت پیش بینی شده و با رعایت محدوده جغرافیایی محل سکونت ثبت نام می شود.

وی با بیان اینکه قبل از عید نوروز فعالیت ستاد ثبت نام در استان شروع شده و سه جلسه تاکنون تشکیل شده، گفت: برگزاری آزمون ورودی و مصاحبه، تعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و دریافت هرگونه وجه (به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث تحصیلی و کتاب تحصیلی) در زمان ثبت نام ممنوع است و نباید دانش آموزی بنا به دلایل یادشده از ثبت نام محروم شود.

وی بیان کرد: مدیران مدارس موظف هستند شرایط و مدارک ثبت نام را در دوره ها و پایه های مختلف به همراه تلفن های ستاد نظارت بر ثبت نام استان و منطقه در تابلوی اعلانات و در معرض دید مراجعه کنندگان نصب کنند.

بیگ وردی اضافه کرد: لیست شماره تلفن های واحدهای نظارت بر ثبت نام استان نیز به مدارس ارسال شده است تا مدیران در معرض دید اولیا نصب کنند.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سامانه های آموزش و پرورش، برگ شرایط و مدارک ثبت نام، فرم های درخواست یا عدم درخواست استفاده از سرویس های حمل و نقل دانش آموزی و فرم ثبت مشخصات تحصیلی اولیای دانش آموزان نیز باید در معرض دید اولیا نصب شود.

بیگ وردی با بیان اینکه تمامی دستورالعمل های ذکر شده به انضمام دستور العمل اجرایی ثبت نام در ۱۱ خرداد ماه جهت اجرا به ادارات و مناطق تابعه ارسال شده است، گفت: امسال سعی کردیم اعتراضات و مشکلات ثبت نام از طریق کمیته های فرعی رسیدگی و پاسخ لازم داده شود.

وی اضافه کرد: امسال فعالیت ها با رویکرد نهادینه سازی عدالت آموزشی، ارتقا پاسخگویی و قانون مداری، جلب رضایت مردم و با هدف تامین و رعایت حقوق والدین و دانش آموزان و تسهیل فرآیند ثبت نام برای سال تحصیلی جدید انجام می شود.

ماموریت ستاد ثبت نام استان آذربایجان غربی شناسایی و رفع نارسایی ها، مشکلات فرا روی دانش آموز و مدارس و به کار بستن راه حل های موثر، به کارگیری ساز و کارهای تسهیل و تضمین کننده اجرای صحیح قوانین و مقررات ثبت نام و برنانه ریزی و ساماندهی جهت نظارت و بازرسی مستمر از فرآیند ثبت نام است.

آذربایجان غربی سالانه شاهد ثبت نام ۶۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار