اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از اول تیرماه در 11 پایگاه اولیه در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان سال 98 استان اردبیل ، از اول تیرماه در قالب 11 پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۹۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از اول تیرماه در 11 پایگاه اولیه در استان اردبیل

احمد ناصری در جلسه کارگروه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیل استان گفت: جایدهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی کشور ، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روان شناختی کودکان بدو ورود به دبستان ، ارائه راهنمایی های بهداشتی ، آموزشی و روانشناختی به والدین کودکان و بسط و توسعه عدالت آموزشی و رعایت حقوق شهروندی از اهداف این طرح می باشد.

او با اشاره به اینکه در صورت مشاهده هرگونه مشکل ، نوآموزان به پایگاه های تخصصی جهت ارزیابی های دقیقتر ارجاع داده می شوند افزود: تعداد 11 پایگاه سنجش بصورت ثابت و سیار در استان به ارائه خدمات به خانواده ها اقدام کرده اند که 5 پایگاه از آنها در اردبیل و حومه و 6 پایگاه نیز در شهرستان ها ی (پارس آباد ،گرمی، خلخال ، مشکین شهر، بیله سوار و اصلاندوز ) فعالیت می نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: طرح سنجش پیش دبستانی نیز در نواحی یک، دو اردبیل، مشگین شهر، خلخال، پارس آباد و گرمی در بین نوآموزان مراکز پیش دبستانی شهری وابسته به آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

ناصری با عنوان اینکه علیرغم پراکندگی جمعیت دانش آموزی استان در مناطق شهری و روستایی و عشایری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیل در سال 97 با پوشش 100 درصدی ، به پایان رسید ، اظهار داشت: در اجرای این طرح نهادهایی همچون بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی نیز در کنار آموزش و پرورش همکاری های لازم را بعمل می آورند.

رییس اداره استثنایی استان نیز با بیان اینکه در این طرح که با هدف غربالگری زود هنگام و مداخله به هنگام آغاز می شود نوآموزان متولد نیمه دوم سال92 و نیمه اول سال 93 که در مراکز پیش دبستانی شهری ثبت نام نموده اند ارزیابی می شوند، عنوان کرد: جامعه هدف برای نوآموزان بدو ورود نیز متولدین 91.7.2 تا 92.7.1 است.

محمد شفایی با بیان این که در مجموع 21 هزارو 816 نوآموز در طرح سنجش سال 97 مورد ارزیابی قرار گرفتند ، تصریح کرد: از این تعداد 4 هزار101 نفر به مرحله تخصصی ارجاع شده و 1 هزارو 798 نفر دیرآموز نیز به مدارس عادی هدایت شدند، 25 نفر دانش آموز به مدارس تلفیقی و247 نفر نیز آموزش پذیر استثنایی تشخیص داده شده و جهت استفاده از خدمات ویژه، به مدارس استثنایی معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار