برپایی شصت و هفت پایگاه جمع آوری فطریه در شهرستان ری

شهرری(پانا) - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ری گفت: ۶۷ پایگاه ثابت و سیار برای جمع آوری زکات فطریه و کفارات مردم این شهرستان در روز عید فطر امسال توسط این نهاد حمایتی برپا می شود.

کد مطلب: ۹۱۹۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
برپایی شصت و هفت پایگاه جمع آوری فطریه در شهرستان ری

یدالله صفری اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع جمع آوری زکات فطریه با هدف پوشش صد درصدی مردم، ستادی به عنوان "نظارت بر جمع آوری زکات فطریه" متشکل از فرمانداری، بهزیستی، کمیته امداد و نیروی انتظامی ری تشکیل شدو با تشکیل این ستاد از سوء استفاده افراد یا خیریه‌های سودجو و غیرمعتمد جلوگیری می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان ری تصریح کرد: خیریه‌های معتمد و مورد تأیید فرمانداری و کمیته امداد نیز می‌توانند در محدوده فعالیت خیریه خود و تحت نظر ستاد اقدام به جمع آوری فطریه مردم کنند.

او تأکید کرد: مؤسسات خیریه طی هفته جاری، لیست مراکز مورد نظر خود برای جمع آوری زکات فطریه را به کمیته امداد ارائه دهند و نسبت به اخذ مجوز جمع آوری اقدام کنند.

صفری بیان کرد: خیریه‌هایی که نسبت به جمع آوری فطریه اقدام می‌کنند موظفند تا حداکثر پنج روز بعد از جمع آوری زکات فطریه و توزیع آن، لیست و گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد تحویل دهند.

او گفت: حداقل مبلغ فطریه برای هر نفر نود هزار ریال (بر اساس قوت غالب گندم) و مبالغ کفاره روزه خواری غیرعمد برای هر روز سی هزار ریال و کفاره روزه خواری عمدی برای هر روز یک میلیون و هشتصد هزار ریال است.

صفری اظهار داشت: طی سال گذشته مبلغ یک میلیارد و نهصدمیلیون و ۵۷۰ هزار ریال فطریه و یکصد و سی و شش میلیون و ۵۸۶ هزار ریال کفاره جمع آوری شد که پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری برای فطریه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و کفاره ۳۰۰ میلیون ریال جمع آوری شود.

/خبرنگار:مریم ترکمان/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار