در سال تحصیلی که گذشت چه تعداد در منطقه 19 پیشتاز شده اند؟

تهران (پانا) - در تمام سال هایی که از تاسیس سازمان دانش آموزی می گذرد به عنوان یک نهاد عمومی توانسته است در قالب تربیت اجتماعی مکمل خوبی برای تربیت عمومی دانش آموزان باشد. سازمان دانش آموزی تهران با همراهی و همیاری مدیرانش در سطح مناطق حضور پررنگی در مدارس دارد و با برگزاری برنامه های مفرح و آموزشی چون حاملان قرآن، گارد پرچم، دستها و شادی های سازمانی وسرود پیشتازان لحظات پر خاطره ای برای دانش آموزان مقاطع مختلف رقم زده است.  یکی از این مناطق پرکار، منطقه 19 تهران است که با مدیریت ناصر شمس و همکاری زینب هاشمی و رعنا امین علیزاده دستاوردهای خوبی در زمینه آموزش دانش آموزان پیشتاز بدست آورده است. 

کد مطلب: ۹۱۹۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
در سال تحصیلی که گذشت چه تعداد در منطقه 19 پیشتاز شده اند؟

منطقه 19 تهران در یک سال اخیر با جذب و سازماندهی پیشتازان در سامانه پیشتاز توانسته است 25 درصد دانش آموزان منطقه را به عضویت پیشتازان درآورند. در واقع 61 مدرسه دختر و 60 مدرسه پسر عضو تشکیلات پیشتازان شده اند که تعداد دانش آموزان در مجموع 11240 نفر از جمع کل 46000 نفر است. همچنین تعداد 384 نفر مربی نیز جذب و در سامانه ثبت نام شده اند.


ناصر شمس، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه 19 گفت: در یکسال تحصیلی که گذشت منطقه موفق به برگزاری 16 برنامه همایش آموزشی - تفریحی ویژه دانش آموزان و مربیان پیشتاز منطقه در تالار معلم شد که جمعا5600 نفر شرکت کرده اند.
شمس با اشاره به مدارسی که در منطقه صد در صد تشکیلاتی شده اند، افزود: در این یکسال دو مدرسه صد در صد عضو پیشتازان شده اند که عبارتند از، دبستان دخترانه دوره اول شهید مفتح یک با تعداد 770 نفر عضو پیشتاز دختر و 30 مربی پیشتاز و دبستان پسرانه شهید هیدخ با تعداد 660 نفر عضو پیشتاز پسر و 30 مربی پیشتاز، که این مدارس در قالب همایش هایی که برگزار شد گوشه ای از آموزش هایی که آموخته بودند را در حیاط مدرسه به نمایش گذاشتند.


وی افزود: در این یکسال با برگزاری 7 مرحله کوهپیمایی ویژه دانش آموزان پیشتاز پسر و دختر متوسطه اول و دوم در تپه نورالشهداء (کلک چال) به همراه مربیان به تعداد 280 نفر فرصتی فراهم شد تا پیشتازان با اصول اولیه کوهپیمایی گروهی آشنا شوند. هچنین برگزاری اردوهای تفریحی - آموزشی ویژه مربیان پیشتاز در تنگه واشی و برگزاری اردوی تفریحی - آموزشی جهت تقدیر و تشکر از مربیان پیشتاز در ایستگاه 7 توچال و تله کابین و همچنین برگزاری جلسه مجمع مربیان پیشتاز منطقه در آبگرم محلات و بازدید از روستای تاریخی خورهه و سرچشمه و باغ گل محلات، از جمله برنامه های انجام شده در یکسال اخیر است.
وی با اشاره به شرکت فعال پیشتازان با شرکت در برنامه های 12 بهمن، 22 بهمن، 13 آبان، روز درختکاری، مانور زلزله، جشن نیکو کاری، جشن عاطفه ها، سیل مهربانی، تکاور کوچک، گلایدر، IMC و برنامه سپاس مربی افزود: برگزاری دوره ضمن خدمت با عنوان آشنایی و آموزش امور تشکیلات پیشتازان توسط استاد ارجمندی از دیگر برنامه های انجام شده توسط سازمان دانش آموزی در منطقه 19 است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار