تمهیدات پلیس راهور برای برگزاری بزرگداشت مراسم ارتحال امام واقامه نماز عید سعید فطر

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تمهیدات این پلیس را همزمان با برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) و مراسم عید سعید فطر تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۱۹۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات پلیس راهور برای برگزاری بزرگداشت مراسم ارتحال امام واقامه نماز عید سعید فطر

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سید کمال هادیانفر با ارائه گزارشی از وضع تصادفات در دو ماهه اخیر اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس راهور ناجا از 25 اسفندماه سال 97 آغاز و تا پایان 15 فروردین 98 در شرایط جوی ناپایدار اجرا و عملیاتی شد و علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته از سوی این پلیس در جاده‌ها، متأسفانه یکی از بحث‌های جدی، تصادفات از نوع واژگونی بود به طوری که باید بگویم در ایام نوروز واژگونی سهم 49 درصدی در تصادفات داشت در حالی که متوسط علت تصادفات براثر واژگونی در طول سال، 25 درصد است.

وی افزود: همزمان با اجرای طرح ترافیکی پلیس در ایام نوروزی بیش از 107 هزار نیروی پلیس و سایر نیروهای خدماتی و امدادرسان در بیش از 200 هزار کیلومتر از جاده های کشور حضور فعال داشتند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به شرایط جوی ناپایدار در ایام نوروز و وقوع سیل در برخی استان‌ها یادآور شد: همزمان با وقوع سیل حدود 14 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور در کنار 400 پل، تخریب شد. اما با این وجود شاهد کاهش 17 درصدی فوت شدگان تصادفات در این ایام بودیم.

وی اضافه کرد: در مجموع فروردین سال 98 را با کاهش160 نفری جان باختگان تصادفی، سپری کردیم و برابر آمار پزشکی قانونی کشور معادل 11.6 دهم درصد در طول فروردین کاهش جان باخته داشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در دو ماهه اخیر سال جاری نیز ( فروردین و اردیبهشت) معادل 2 هزار نفر کاهش مصدومان تصادفی داشته ایم اما برابر گزارشات واصله، همچنان 4 عامل سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی، سهم 82 درصدی در وقوع تصادفات دارند و باید بگویم 64 درصد از تصادفات در حریم 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به تمهیدات این پلیس برای برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) و اقامه نماز عید سعید فطر اشاره کرد و از آمادگی نیروهای این پلیس در این ایام خبر داد و افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همزمان این ایام در آماده باش صد درصدی است از طرفی سایر پلیس‌های راه و راهور ناجا در سراسر کشور نیز به صورت آماده باش ایفای نقش می‌کنند.

سردار هادیانفر با اشاره به ایفای نقش پلیس راهور ناجا در شب‌های قدر و روز جهانی قدس خاطر نشان کرد: برابر تمهیدات صورت گرفته در این دو ایام مدیریت ترددها و ترافیکی به خوبی صورت گرفت و مأموریت پیش رو را نیز از 13 خرداد تا پایان تعطیلات عملیاتی می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: سی‌امین مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل از 14 خرداد با به کارگیری 27 هزار و 409 نیرو در قالب 5 هزار و 795 تیم خودرویی، موتوری و پیاده عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: اتوبوس‌های حامل زائران حرم امام راحل نیز از سوی پلیس راهور اسکورت می‌شوند؛ 7 هزار و 450 دستگاه اتوبوس تجهیز شده به سیستم‌های کنترلی و دارای معاینه فنی بیش از 300 هزار زائر را به تهران منتقل می کنند که این اتوبوس‌ها از سوی تیم‌های پلیس راهور اسکورت می‌شوند.

سردار هادیانفر توضیح داد: 3 هزار و 212 نیروی پلیس راه در قالب هزار و 600 تیم عملیاتی مسئولیت اسکورت این اتوبوس‌ها را بر عهده دارند.

وی در تشریح تمهیدات این پلیس برای برگزاری مراسم بزرگداشت امام راحل اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور 500 تیم پیاده و 600 تیم خودرویی ایفای نقش می کند. علاوه بر این ما کنترل هوایی ترافیک را نیز به خصوص در جاده‌های منتهی به تهران خواهیم داشت و تمام عملیات‌ها از سوی 52 تیم نظارتی راهور ناجا دنبال و اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این راستا هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌های امدادی و خدماتی صورت گرفته و از طرفی تمهیدات لازم را نیز برای اجرای طرح ترافیکی عید سعید فطر و تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان در نظر گرفته‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطر نشان کرد: 17 هزار و 909 نفر نیرو در قالب 3 هزار و 395 تیم موتوری، خودرویی و پیاده، پوشش ترافیکی و تسهیل عبور و مرور ایام عید فطر را بر عهده دارند.

این مقام ارشد انتظامی به استقرار تیم‌های پلیس راه و راهور ناجا در جاده‌های مختلف کشور به ویژه جاده‌های منتهی به شمال کشور اشاره کرد و افزود: 10 هزار نیروی پلیس در قالب 5 هزار تیم عملیاتی در جاده‌ها حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی در ایام ارتحال امام (ره) اضافه کرد: انسداد راه‌های دسترسی در محدوده حوزه پلیس راه غرب استان تهران در مسیر آزاده راه تهران - قم و مسیر تهران از پل فرودگاه حضرت امام (ره) از ساعت 1300 تا 2400 روز سه شنبه 14 خرداد به استثنای خودروهای حامل زوار حرم امام (ره) صورت می‌گیرد.

سردار هادیانفر افزود: مسیر تهران به قم در این ایام کماکان باز است و در مسیرهای منتهی به اسلامشهر، رباط کریم و محور جاده قدیم قم - تهران ( در مسیر رفت و برگشت) محدودیت هایی را نیز اعمال می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی به تخصیص پارکینگ‌هایی برای استقرار اتوبوس و خودروهای حامل زوار حرم امام (ره) اشاره و بیان کرد: پارکینگ‌ها و اطلاعات مرتبط با آنها، در نقشه‌های اپلیکشن‌های نشان و بلد جانمایی شده است و مدیر کاروا‌ ها می‌توانند از این اپلیکشن‌ها بهره ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار