مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی: 760 باشگاه ورزشی خصوصی در تبریز فعالیت می کنند

۱۲ کشور برای مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا اعلام آمادگی کرده اند

تبریز (پانا) - مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر 760 باشگاه خصوصی در سطح شهر تبریز فعالیت دارند که اگر به طور میانگین در هر کدام روزانه 300 نفر فعالیت ورزشی داشته باشند در مجموع 210 هزار نفر در این باشگاه های خصوصی ورزش می کنند.

کد مطلب: ۹۱۹۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی: 760 باشگاه ورزشی خصوصی در تبریز فعالیت می کنند

ایوب بهتاج در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان شرقی در سالن استانداری با بیان این که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا تیرماه سال جاری برای 133 طرح اشتغالزایی تسهیلات پرداخت می کنیم، گفت: سهم استان آذربایجان شرقی از میزان تسهیلات اشتغالزایی، یک میلیارد و 600 میلیون تومان است که با جذب سهم برخی استان های دیگر به 5 میلیارد و 400 تومان افزایش یافته است که تا پایان سال مالی 97 که تیر ماه است، پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 760 باشگاه خصوصی در سطح شهر تبریز فعالیت دارند که اگر به طور میانگین در هر کدام روزانه 300 نفر فعالیت ورزشی داشته باشند در مجموع 210 هزار نفر در این باشگاه های خصوصی ورزش می کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، سهم باشگاه های خصوصی در توسعه سرانه ورزشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه را یادآور شد و ادامه داد: متاسفانه بیشتر این باشگاه ها که در اماکن غیر تجاری به شکل خصوصی فعالیت دارند از سوی شهرداری ملزم به تغییر کاربری شده اند که هزینه این امر باید از سوی مالک زمین پرداخت شود که مالک زمین نیز برای افزایش اجاره بها به باشگاه داران فشار خواهد آورد.

بهتاج تصریح کرد: با توجه به این که در ایام تابستان قرار داریم و نیازمند استفاداه از ظرفیت باشگاه های خصوصی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان هستیم باید تدابیری در این خصوص و حل مشکل باشگاه های خصوصی اندیشیده شود.

وی افزود: باشگاه داری خصوصی در تبریز سابقه 70 ساله دارد و متاسفانه اکثر این باشگاه برای باشگاه داران سودده نیستند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، شهرستان هشترود را جزو شهرستان های اولویت دار برای اختصاص بودجه جهت برنامه های ورزشی و حوزه جوانان اعلام کرد و گفت: در صورتی که ادارات و دستگاه های اجرایی در شهرستان ها مکان مناسب برای راه اندازی خانه های ورزش روستایی را داشته باشند، اداره کل ورزش و جوانان استان برای تجهیز این خانه های روستایی آمادگی کامل دارد.

بهتاج در ادامه با اشاره به میزبانی استان در مسابقات ورزش ملی و بین المللی گفت: تبریز در اواخر خرداد ماه میزبان مسابقات فوتسال زیر 20 سال آسیا است که 12 کشور برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: در هفته آخر مرداد ماه نیز میزبان مسابقات بسکتبال غرب آسیا خواهیم بود و مسابقات قهرمانی کشور با حضور 600 تکواندوکار دختر و پسر در تیرماه امسال نیز به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار