فولادوند: 28 راهکار برای رفع کمبود نیروی انسانی در استان تهران ارایه شده است

تهران (پانا) - جلسه ساماندهی نیروهای انسانی آموزش و پرورش منطقه 5 با حضور فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و حدادی معاون پژوهش ، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۱۹۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: 28 راهکار  برای رفع کمبود نیروی انسانی در استان تهران  ارایه شده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران ، جلسه ساماندهی نیروهای انسانی منطقه5، با حضور فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، حدادی معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی شهر تهران، ندیری مدیر آموزش وپرورش منطقه 5، عدالت آذری رییس اداره طرح و برنامه و اعضای کمیته ساماندهی نیروهای انسانی اداره کل و منطقه عصرروز شنبه 11 خردادماه در سالن کنفرانس این منطقه برگزار گردید.

در ابتدا ندیری پس از بیان جمعیت و فضای آموزشی منطقه از جمله: محدوده منطقه، توزیع جمعیت دانش آموزی به تفکیک جنسیت و تعداد مدارس دولتی و غیر دولتی، به بررسی وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش منطقه 5 پرداخت و تصریح کرد :‌ وضعیت پرسنل منطقه، در دوره ابتدایی 48 درصد، متوسطه دوره اول 23 درصد، متوسطه دوره دوم 17 درصد، فنی حرفه ای و کاردانش 10 درصد و نیروهای اداری 2 درصد می باشد. هم چنین، پرسنل منطقه از نظر میزان سنوات آموزشی بالای بیست سال 68 درصد، زیر بیست سال 29 درصد و سابقه بیست سال 3 درصد می باشد.

در ادامه جلسه فولادوند ضمن تقدیراز همه تلاش ها و زحمات مدیریت و همکاران منطقه در امر ساماندهی نیروی انسانی در سال گذشته بیان داشت: امسال در شهر تهران 6800 نفر بازنشسته خواهیم داشت و 2200 نفر هم از سال قبل ، که در مجموع حدود 9000 نفر از نیروهای خدوم تهران به درجه رفیع بازنشستگی نائل خواهند شد و در سال تحصیلی جدید نزدیک به 14000 کمبود نیرو در شهر تهران خواهیم داشت پس می بایست تمام تلاش خود را در ساماندهی بهینه نیروی انسانی در سال تحصیلی جاری به کار گیریم.

وی هدف از تشکیل جلسه ساماندهی را اتحاد و اعتماد به یکدیگر در حل مشکلات و معضلات نیروی انسانی دانست و گفت: 14 هزار نفر کمبود نیرو با عناوین آموزگار، دبیر و نیروی اجرایی داریم. هم چنین در برابر 9000 نفرخروجی 5000 نفر ورودی داریم. اگر وزارت آموزش و پرورش بخواهد در رفع این مشکلات کمکی داشته باشد و یا برنامه ای در راستای تامین نیروی انسانی شهر تهران ارائه نماید، این امر در مهر ماه سال آینده نتیجه خواهد داد،‌ لذا 28 راهکار در استان تهران ارائه شده است تا از طریق آن و با همدلی و همکاری مناطق بتوان از مشکلات کمبود نیروی انسانی شهر تهران کاسته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران به تفاوت ساماندهی پرداخت و بیان داشت : ما به دنبال ساماندهی کیفی نیروی انسانی هستیم. فرق سازماندهی نیروی انسانی، کیفیت و عدم کیفیت آن است. کیفیت آموزشی، در ساماندهی نیروی انسانی شکل خواهد گرفت و هر نیروی باید سر جای خودش ساماندهی شود.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ بعضی از همکاران به دلایل مختلف انگیزه کاری خود را از دست داده اند یکی از این دلایل،‌ بحث بی عدالتی است و اگر ما بتوانم عدالت را در ساماندهی نیروی انسانی لحاظ نمائیم و بدون تبعیض ، کار خود را انجام دهیم می توانیم از بی انگیزه بودن همکاران جلوگیری نمائیم.

فولادوند سومین دلیل توجه به نیروی انسانی ،‌ منابع درآمدی آموزش و پرورش دانست و گفت: یکی از بهترین راهکارهای منابع در آمدی ساماندهی درست و دقیق و دستورالعملی نیروی انسانی است . وهنر ما این است تلاش کنیم مشکل همکارمان را حل نمائیم.

در پایان، فولادوند به تشکیل ستاد ثبت نام ، کارگروه های پروژه مهر، هدایت تحصیلی، ثبت نام دانش آموزان، ثبت کتب درسی و نظارت بر روند نقل و انتقال و نظارت بر مدارس غیردولتی تاکید نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار