دانش‌آموزان مازندران رتبه سوم میزان قبولی در مرحله دهمین المپیاد نانو را به دست آوردند

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که این استان رتبه سوم در بیشترین آمار قبولی مرحله اول دهمین المپیاد نانو را کسب کرد.

کد مطلب: ۹۱۹۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مازندران رتبه سوم میزان قبولی در مرحله دهمین المپیاد نانو را به دست آوردند

اسفندیار نظری اعلام کرد: «دانش‌آموزان مازندرانی از نظر تعداد ثبت‌نام‌کنندگان و راه‌یافته به آزمون مرحله اول دهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، رتبه سوم کشور را به دست آوردند.»

به گفته او مرحله اول دهمین المپیاد نانو صبح روز جمعه ششم اردیبهشت‌ماه ۹۸ به صورت هم‌زمان در ۱۲۱ شهرحوزه - ۱۲۴ حوزه- با شرکت 17 هزار و 412 دانش‌آموز داوطلب برگزار شد و ۱۵۸ نفر به مرحله دوم رسیدند.

همچنین از بین ۱۵۸ منتخب مرحله اول دهمین دوره المپیاد علوم و فناوری نانو، استان کردستان با ۲۶ برگزیده رتبه اول، استان‌های آذربایجان شرقی و بوشهر با ۱۹ برگزیده رتبه دوم، استان مازندران با ۱۶ برگزیده رتبه سوم و استان‌های اصفهان و خراسان رضوی با ۱۳ برگزیده، بیشترین آمار قبولی را در این مرحله دارند.

نظری گفت: «داوطلبان می‌‏توانند با مراجعه به سایت my.nanoclub.ir و با در اختیار داشتن شماره پرونده به عنوان نام کاربری و کد پیگیری به عنوان رمز عبور، کارنامه نتایج مرحله اول را دریافت نمایند.»

باشگاه نانو برای بالا بردن سطح آمادگی داوطلبان برای حضور در آزمون مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو، ۳ آزمون‌ آزمایشی مجازی آمادگی المپیاد نیز برگزار نمود که به طور متوسط ۱۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان در این آزمون‌ها حضور پیدا کردند.

بر اساس معدل نمره آزمون‌های آزمایشی برای افرادیکه در این آزمون‏ها حضور داشته‏اند، حداکثر تا ۵ درصد در نمره آزمون مرحله موثر بوده است.
نظری با در مورد آمار ثبت نام دهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو گفت:

این رقابت بزرگ دانش‌آموزی با همکاری بیش از 50نفر از دبیران و مدیران آموزش و پرورش با میزبانی و همکاری پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و نهادهای ترویجی فعال در شهرستان‌ها برگزار شد.

ثبت نام این دوره از المپیاد نانو از آبان ماه ۱۳۹۷ آغاز شد و تا ۵ اسفند ماه، ۱۱۰۴۳حدود 1500دانش آموز استان در این رقابت بزرگ علمی ثبت نام کردند.

ثبت نام دانش‌آموزان در این دوره از المپیاد به دو صورت انفرادی و گروهی با همکاری ۱۹۱ نهاد ترویجی از سراسر کشور انجام شد. ۹۰ درصد ثبت‌نام‌ها توسط نهادهای ترویجی و ۱۰ درصد هم به صورت انفرادی صورت گرفته است.

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی امام جعفرصادق (ع) شهرستان نور با تعداد ۳۲۸ و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی علامه تنکابن با تعداد 284 پیشتاز ثبت‌نام در مازندران بوده‌اند.

نظری با بیان اینکه مازندران رتبه چهارم از نظر تعداد شرکت‌کننده در این دوره را به دست آورد، اعلام کرد: «دو پژوهش‌سرای دنش‌آموزی امام جعفرصادق (ع) شهرستان نور با تعداد ۳۲۸ و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی علامه تنکابن با تعداد 284 پیشتاز ثبت‌نام در استان بوده‌اند.»

نظری یادآور شد: «برگزیدگان این المپیاد مطابق با آیین‏نامه ‏های بنیاد ملی نخبگان، از امتیازات این بنیاد نیز برخوردار خواهند شد.»

به نقل از دبیرخانه المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، مرحله دوم این دوره به صورت آزمون کتبی، در ۲۱ تیرماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

مرحله سوم نیز با حضور ۳۰ نفر برتر مرحله دوم، به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی، دهه اول شهریورماه ۱۳۹۸ اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار