تلاش برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های ناتمام آموزش و پرورش تا پیش از مهرماه 98

مشهد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اولین جلسه ستاد پروژه مهر 98 از تلاش برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های ناتمام آموزش و پرورش تا پیش از مهرماه 98 خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۹۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های ناتمام آموزش و پرورش تا پیش از مهرماه 98

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: برنامه ریزی و تلاش اداره کل نوسازی بر این است که بیشتر پروژه های در دست اقدام تا پیش از مهرماه 98 به بهره برداری برسد تا بطور کامل از ظرفیت آن ها برای تحصیل دانش آموزان استفاده کنیم.

وی افزود: اوضاع استان در سامانه ثبت نام کتب درسی شرایط مطلوبی نیست و مدیران مدارس و روسای ادارات باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

خدابنده تصریح کرد: در بخش سرویس مدارس و همچنین لباس فرم دانش آموزی حتما باید با حساسیت و دقت ویژه ای عمل شود تا دغدغه ای برای دانش آموزان و خانواده ها ایجاد نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه با تکیه بر شعار بهترین مدرسه، نزدیک ترین مدرسه از خانواده ها خواست به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

وی در پایان ضمن اشاره به هزینه های بالایی که مدیران برای اداره مدارس متحمل می شوند خاطرنشان کرد: با توجه به این که دولت از لحاظ مالی شرایط سختی دارد همواره از خانواده ها خواسته ایم برای کمک به فرآیند تعلیم و تربیت فرزندانشان در حد امکان و وسع خود به مدارس کمک کنند اما تاکید ویژه ای بر این موضوع داشته ایم که دریافت هرگونه وجه اجباری از والدین دانش آموزان (به جزء مبالغ مربوط به کتاب و بیمه) ممنوع می باشد.

قابل ذکر است در ابتدای جلسه رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیش بینی های لازم برای ثبت نام دانش آموزان و اجرای پروژه مهرماه 98 انجام شده است.

وی افزود: دستورالعمل ثبت نام مدارس به استان ها واگذار شده و این دستورالعمل به صورت استانی به ادارات تابعه در استان ارسال و ابلاغ می شود.

صابری تولایی تصریح کرد: امسال یک میلیون و 296 هزار و 783 نفر دانش آموز خواهیم داشت که نسبت به سال گذشته رشد 4 درصدی داریم و در مجموع 53 هزار و 109 کلاس درس در استان داریم که نسبت به سال قبل 2/3 درصد رشد داشته ایم که به تفکیک تعداد 663 هزار و 971 دانش آموز پسر در 23 هزار و 164 کلاس درس و همچنین تعداد 632 هزار و 812 دانش آموز دختر در 21 هزار و 912 کلاس درس تحصیل خواهند کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه گفت: در سال تحصیلی جاری تعداد 749 هزار و 280 دانش آموز ابتدایی داریم که در 30 هزار و 63 کلاس درس تحصیل خواهند کرد ضمن اینکه بیشترین رشد دانش آموزی در مقطع متوسطع اول می باشد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در آموزش و پرورش استان بیش از 57 هزار دانش آموز تبعه خارجی داشتیم که احتمالا در سال تحصیلی 99-98 این تعداد رشد خواهد داشت.

صابری تولایی در پایان گفت: سیاست راهبردی وزارت آموزش و پرورش تاکید بر تفویض اختیار به مدارس و ادارات است و ما نیز همین سیاست را اجرا خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار