محجوب: فرار مردان از پرداخت مهریه به تضعیف مبانی اجتماعی منتهی شده است

تهران (پانا) -عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه موضوع زندانی شدن مردان برای پرداخت مهریه ابزار سوءاستفاده قرار گرفته است تاکید کرد که تعیین مجازات زندان در این مورد بجای تقویت و تحکیم مبانی اجتماعی به تضعیف آن می‌انجامد.

کد مطلب: ۹۱۸۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
محجوب:  فرار مردان از پرداخت مهریه به تضعیف مبانی اجتماعی منتهی شده است

علیرضا محجوب درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر آزادی زندانیان مهریه در پاسخ به اینکه این اقدام می‌تواند گامی در جهت افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار و گسترش دامنه آسیب‌های اجتماعی که با آنها مواجه می‌شوند، باشد، گفت: تصور می‌کنم در شرایط کنونی این نوع موضوعات در عرصه اجتماعی کشور مورد سوءاستفاده قرار گرفته است، بنابراین ما مجاز نیستیم که با انجام برخی اقدامات این موارد را ابزار سوءاستفاده قرار دهیم.

پیدا شدن انواع حقه‌ها حاصل تعیین مجازات زندان برای نپرداختن مهریه است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته برداشت دستگاه قضایی هم از این موضوع همین است که زندانی کردن مردان برای پرداخت مهریه بیشتر از اینکه در جهت تقویت و تحکیم مبانی اجتماعی باشد به تضعیف آن می‌انجامد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: پیدا شدن انواع حقه‌ها و سوءاستفاده‌ها از روند موجود از تبعات زندانی کردن مردان برای نپرداختن مهریه بوده است که در آنها مفاسدی هم وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بی‌تردید زندانی شدن مردان برای پرداخت مهریه به تشدید طلاق و آسیب‌های اجتماعی منتهی شده است، بنابراین قوه قضائیه برای بازنگری پرونده های موجود از این منظر به این مساله نگاه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار