حمایت شهرداری از احداث مرکز و بیمارستان تخصصی پیوند اعضا در اصفهان

اصفهان (پانا) - شهردار اصفهان به همراه تنی چند از معاونین و مدیران شهرداری در آیین امضای قرارداد و آغاز به کار احداث ساختمان پژوهشکده و بیمارستان تخصصی پیوند اعضای کوثر سپاهان گفت: این بیمارستان پیوندی میان علم و تخصص ایجاد کرده و با نگاهی جدید قرار است احداث شود. لازم است برای تحقق این هدف همه ابزار و لوازم لازم پیش بینی شود تا پروژه هر چه سریعتر به اهداف مورد نظر دست یابد.

کد مطلب: ۹۱۸۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
حمایت شهرداری از احداث مرکز و بیمارستان تخصصی پیوند اعضا در اصفهان

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت ا... نوروزی در جمع اعضای هیات مدیره شرکت پردیس ساخت سپاهان و موسسه خیریه مژده کوثر سپاهان که کار احداث این پروژه بزرگ را بر عهده دارند، اظهار کرد: سیاست شهرداری این است که تا حد توان از ارائه چنین خدماتی حمایت کرده و گستره خدمات خود را در یک نقطه و یک محدوده متمرکز نکند. زمانی که کار فرهنگی انجام می دهیم هم، مناطق کمتر برخوردار با دیگر مناطق، تفاوتی برای شهرداری ندارد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه با توجه به ویژگی ها و حساسیت های چنین پروژه ای ، شرکت پردیس ساخت و شرکت سامان گستر اصفهان به دلیل توانمندی و سوابق موثری که در اجرا پروژه های ساختمانی مهم و بزرگ داشته اند به عنوان مجری احداث پژوهشکده و بیمارستان پیوند اعضای کوثر انتخاب شده اند، اظهار داشت: برای احداث پروژه ای مانند بیمارستان و پژوهشکده پیوند کوثر باید پارکینگ های لازم، دسترسی ها، مراکز اقامتی و خدماتی و ... آن از قبل پیش بینی شود.
وی افزود: تا جایی که این پروژه مربوط به شهرداری است، تمام راهکارها و اقدامات لازم برای احداث کامل پروژه انجام می شود.
ظرفیت های قانونی شهرداری در اختیار پروژه بیمارستان پیوند اعضاء اصفهان و توسعه گردشگری سلامت
وی با اشاره به نقش خیریه ها برای اجرای پروژه های مختلف، بیان داشت: هر خیریه برای خودش هدفی را مشخص می کند، با این نگاه مخالفم که خیریه ای تشکیل شده و پس از آن از شهرداری برای کمک به خیریه ها استفاده شود. خیریه شکل می گیرد که به نیازمندان بر اساس توانمندی های خود کمک کند اگر قرار باشد شهرداری به این خیریه ها کمک مالی کند خود شهرداری به طور مستقیم به مردم کمک می کند. بنابراین شهرداری آماده است تا جایی که در توانش است از ظرفیت های قانونی خود برای اجرای هر چه سریعتر این پروژه کمک کند.
نوروزی تاکید کرد: برای احداث بیمارستان و پژوهشکده پیوند کوثر لازم است از هم اکنون برای مسائل توسعه و خرید زمین های این پروژه چاره ای اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه ساخت چنین بیمارستانی می تواند به گردشگری سلامت کمک کند، گفت: این بیمارستان می تواند به عنوان محور گردشگری سلامت تبدیل شود.
وی تصریح کرد: آرزو داریم این چنین خدماتی در شهر اصفهان نهادینه شده و شهر اصفهان بتواند به عنوان یک مرکز خدمات رسانی، نه تنها برای کشور بلکه برای منطقه تبدیل شود.
جذب توریسم سلامت و توسعه مهندسی ژنتیک از اهداف پروژه احداث بیمارستان و پژوهشکده پیوند کوثر
عضو هیات مدیره خیریه مژده کوثر سپاهان نیز در این جلسه اظهار کرد: این پروژه ملی می تواند اثرگذاری قابل توجهی در کشور و منطقه داشته و محلی برای جذب توریسم سلامت شود.
دکتر سیدمحمدحسن امامی تصریح کرد: یکی از بهترین خدماتی که شهرداری می تواند برای حفظ سلامتی شهروندان انجام دهد تا مردم شهر بتوانند از رفاه و سلامت بیشتری برخوردار شوند حمایت از احداث این بیمارستان است.
وی تصریح کرد: این پروژه به وسیله کسانی که هدف انتفاعی دارند ایجاد نشده، وجدان های بیدار اعضای این مجموعه ایجاب کرده تا کاری فراتر از این موارد برای کشور خود انجام دهند.
عضو هیات مدیره خیریه مژده کوثر سپاهان با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه های نادر ایران است که در نوع خود بی نظیر و در دنیا جزء مراکز پیشرو خواهد بود، گفت: محوریت پروژه بیمارستان پیوند اعضای کوثر سپاهان، پیوند اعضا، پیوند سلول، پیوند بافت و مسائلی دیگر مانند مهندسی ژنتیک برای درمان بیماری ها است. در کنار این پروژه یک پژوهشگاه احداث می شود که موتور محرک دانشی بیمارستان را ایجاد می کند.
وی بیان داشت: این بیمارستان قرار است کاری را انجام دهد که بیمارستان های دانشگاهی نمی توانند انجام دهند. با توجه به تحریم های بین المللی کشور اگر قصد کاری را داریم که به تولید و علم منجر شود این پروژه می تواند کمک بسیار خوبی باشد.
وی اضافه کرد: امیدواریم با همت و هدایت مردم استان، خیرین و مسئولین شهر و استان این پروژه هرچه سریعتر ساخته شود.
مرکز تخصصی و بیمارستان پیوند اعضای کوثر سپاهان در زمینی به وسعت 14 هزار و 500 مترمربع و با زیربنایی بالغ بر 59 هزار متر مربع به همت جمعی از خیرین وظیفه شناس و دلسوز با همکاری گروهی از پزشکان متخصص و متعهد در پیشرفته ترین سطح علمی و منطبق با استانداردهای روز دنیا در زمینه پیوند اعضا و پیوند سلولی در شهر اصفهان در منطقه 10 شهرداری اصفهان و در کنار شهرک سلامت در حال طراحی و احداث است.
گفتنی است اجرای این پروژه بر عهده شرکت پردیس ساخت سپاهان از شر کتهای تابعه شرکت سامان گستر اصفهان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار