دانشجوی دانشگاه کاشان موفق به طراحی زبان برنامه نویسی ایرانی شد

اصفهان (پانا) - سیدعلی محمدیه دانشجوی رشته ریاضیات دانشگاه کاشان موفق به طراحی اولین زبان برنامه نویسی ایرانی شده است.

کد مطلب: ۹۱۸۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دانشجوی دانشگاه کاشان موفق به طراحی زبان برنامه نویسی ایرانی شد

پروژه تحقیقاتی او که رتبه اول جشنواره ریاست جمهوری (ایران ساخت) و جشنواره ملی شیخ بهایی را به خود اختصاص داد، موفق شد عنوان برترین کالای تولید ساخت داخل را در معاونت علمی ریاست جمهوری را از آن خود کند.
این مخترع جوان 18 ساله کشورمان که بیش از 7 سال است مشغول طراحی چنین زیرساختی است، با اشاره به برنامه‌ای که موفق به طراحی آن شده است اظهار کرد: بدون شک یکی از اصلی ترین زیر ساخت های تکنولوژی در دنیا را می توان زبان های برنامه نویسی دانست، چرا که بدون آنها ما قادر نخواهیم بود رایانه ها را برنامه ریزی کنیم و به آنها دستور دهیم.
وی افزود: برای آنکه بتوانیم از سیستم‌های رایانه‌ای استفاده کنیم باید از یک دستور زبان بهره ببریم و این دستور زبان اصلی ترین زیربنای سیستم های رایانه‌ای است.
این دانشجوی متولد 1379دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه در حال حاظر تمام سیستم و نرم افزار و سایت های موجود در داخل کشور مجبورند از زبان‌های برنامه نویسی غیر ایرانی استفاده کنند، خاطر نشان کرد: اکنون این امکان وجود دارد تا با توسعه و معرفی این تکنولوژی، از این زبان برنامه نویسی کاملا ایرانی بهره ببرند.
محمدیه در پاسخ به مفهوم ایرانی بودن این تکنولوژی بیان کرد :این اولین بار است که در کشور چنین پروژه ای با جدیت در سال های متوالی در حال توسعه و پیشرفت است، بخش عظیمی از زبان های برنامه نویسی موجود در دنیا، مفسری هستند و تفسیر می شوند و صرفا بخش کمتری از آنها کامپایلر دارند و توانایی ایجاد فایل اجرایی دارند که تعداد انگشت شماری از آنها به زبان های دیگر وابسته نیستند.
محمدیه بیان کرد :با توجه به ماهیت موضوع و حجم پروژه امکان ثبت اختراع و software patent بین المللی برای آن وجود دارد که از 4 سال پیش پیگیر ثبت آن شدیم، در سال های اخیر شاهد تغییرات بسیاری در پروژه بودیم که دلیلی برای پیشرفت کار و رسیدن به موضوعاتی جدیدی شدند تا از مستقل بودن ماشین کد بهره ببریم.
این مخترع کشورمان ادامه داد: برای این زبان برنامه نویسی، یک هسته پردازشی در نظر گرفته شده است که نیازی به استفاده از زبان های جانبی دیگر حتی اسمبلی نداریم و می توان بصورت مستقیم و خودکفا اقدام به تولید نرم افزار با استفاده از زبان ماشین کد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار