اردبیل از ظرفیت بالایی برای توسعه و اجرای مسابقات بین المللی قایقرانی برخوردار است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل از ظرفیت بالایی برای توسعه و اجرای مسابقات بین المللی ورزش قایقرانی برخوردار است

کد مطلب: ۹۱۸۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل از ظرفیت بالایی برای توسعه و اجرای مسابقات بین المللی قایقرانی برخوردار است

اکبر بهنام جو در نشست با رئیس فدراسیون قایقرانی کشور گفت: استان اردبیل با دارا بودن ۴ دریاچه از ظرفیت بالایی برای توسعه و اجرای مسابقات بین المللی ورزش قایقرانی برخوردار است.

او افزود: دریاچه‌های شورابیل، گیلارلو، نئور و مغان در نقاط مختلف استان اردبیل بعنوان ظرفیت قابل توجه برای برنامه ریزی توسعه ورزش قایقرانی و اجرای مسابقات کشوری و بین المللی این رشته ورزشی را در همه فصول سال داراست.

استاندار اردبیل بیان کرد: باتوجه به پتانسیل دریاچه شورابیل به جهت موقعیت جغرافیایی ویژه از قبیل در دسترس بودن، شرایط آب و هوایی خاص، امکانات اسکان مانند هتل‌های مجهز علی الخصوص استاندارد‌های بین المللی در رابطه با ورزش قایقرانی این دریاچه به عنوان یکی از موقعیت‌های خاص در خاورمیانه به شمار می‌رود.

استانداراردبیل با بیان اینکه از اردبیل می‌توان به عنوان پایگاه قایقرانی ۱۲ ماهه سال استفاده کرد افزود: به خاطر شرایط آب و بهنام جو تصریح کرد: دریاچه‌های استان اردبیل در بعد ورزشی و قهرمانی استان پتانسیل خوبی برای تجهیز و تکمیل امکانات ورزش قایقرانی دارد که در این راستا قرار بر این شد تا سرمایه گذاری مشترک را امسال شروع کنیم.

در ادامه رئیس فدراسیون قایقرانی با ابراز خرسندی از استقبال استاندار اردبیل از ایجاد پایگاه قایقرانی در اردبیل گفت: استاندار اردبیل با دید باز خود در زمینه ورزش برای رشد و توسعه ورزش قایقرانی قول مساعد دادند.

سهرابیان عنوان کرد: امیدواریم با تلاش‌های مسئولین استانی شاهد رشد و توسعه رشته قایقرانی باشیم تا این استان را به پایگاه قایقرانی کشور تبدیل کرده و آینده درخشانی را برای جوانان و ورزش دوستان این خطه بخصوص رشته قایقرانی به ارمغان آوریم.

در پایان این نشست تفاهم نامه چهار جانبه بین استانداری اردبیل، فدراسیون قایقرانی کشور، اداره کل ورزش و جوانان و هیات قایقرانی استان در خصوص توسعه ورزش قایقرانی، احداث پیست بین المللی، برگزاری مسابقات بین المللی، همگانی کردن و هدایت و برنامه ریزی رشته قایقرانی در جهت توسعه گردشگری و اشتغال به امضاء رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار