تعداد زنان مبتلا به ام اس در آذربایجان غربی 2.5 برابر مردان است

ارومیه(پانا)-مدیرعامل انجمن ام اس آذربایجان غربی گفت: ۴ هزار و ۱۲۶نفر در استان مبتلا به این بیماری هستند.

کد مطلب: ۹۱۸۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تعداد زنان مبتلا به ام اس در آذربایجان غربی 2.5 برابر مردان است

سمیه زارع با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر تعداد بیماران در رتبه پنجم کشوری قرار دارد بیان کرد: امروزه استرس و فشار روحی یکی از عوامل تشدید کننده این بیماری است و با توجه به افزایش فشارهای اقتصادی که منجر به افزایش فشار روحی می شود،انتظار میرود تعداد بیماران مبتلا افزایش یابد.

مدیرعامل انجمن ام اس آذربایجان غربی ادامه داد: تعداد زنان مبتلا به این بیماری 2.5 برابر آقایان می باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه علائم این بیماری بر اثر مرور زمان خود را نمایان میکند تصریح کرد:خوشبختانه درسال۹۷ تعداد بیماران در استان به نسبت سال ۹۶ کاهش یافته است.

زارع با اشاره به مشکلات مالی انجمن افزود: این انجمن هیچ گونه اعتبار مالی از دولت دریافت نکرده است و وعده مسئولین در جشن گلریزان سال گذشته هنوز به ثمر نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه مشابه اکثر داروهای ام اس در ایران وجود دارد تصریح کرد: مشکل اصلی در داروهای جانبی و مکمل های این بیماری است که تحت پوشش بیمه نیستند و اگر بیمار مجبور به استفاده از آنها شود، هزینه های سر سام آوری در پی دارد.

مدیرعامل انجمن ام اس آذربایجان غربی اظهار کرد: این بیماری تنها یک مشکل پزشکی نیست بلکه به یک معضل اجتماعی نیز تبدیل شده است، متاسفانه به علت اینکه این بیماری اکثرا قشر جوانی که آماده ورود به بازار کار و اشتغال و ازدواج هستند را درگیر می کند، باید بیشتر مورد توجه جامعه قرار گیرند.

زارع در خصوص محلی برای اقامت خانواده های بیماران درگیر که در شهرستان ساکن هستند اظهار کرد: احداث محلی برای اقامت و فراهم کردن امکانات رفاهی این بیماران شهرستانی و خانواده هایشان یکی از ضروریات موجود می باشد چرا که این مسئله برای خانواده های بیمارانی که مشکل شدید حرکتی دارند و برای درمان باید به شهر ارومیه سفر کنند، حائز اهمیت است. البته استاندار قول زمینی در منطقه ای قابل دسترس برای احداث مکان اقامتی-تفریحی دادند، ولی این قول هنوز عملی نشده است که در این بین توجه و رسیدگی از سوی نهادهای حمایتی را می طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار