بیش از ۳۷۷ هزار مورد بازرسی بهداشت محیط از ابتدای ماه رمضان

تهران (پانا) - مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت اقدامات بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان تا بیست و ششمین روز این ماه، براساس برنامه بهداشت محیط در سلامت رمضان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۱۸۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۳۷۷ هزار مورد بازرسی بهداشت محیط از ابتدای ماه رمضان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، حمید انصاری گفت: طی این مدت تعداد ۳۷۷۲۱۸ مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مساجد و اماکن متبرکه صورت گرفته است.

وی افزود: بازرسی بهداشت محیطی از مراکز و اماکن و رستوران‌های بین راهی ۷۰۷۸ مورد و بازرسی‌های بهداشت محیطی از مراکز تهیه زولبیا، بامیه ۱۴۹۶۲ مورد طی این مدت به انجام رسیده است.

انصاری تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و عرضه آش و حلیم را ۱۲۳۸۶ مورد و بازرسی از شیرینی فروشی‌ها و قنادی‌ها را ۲۹۰۰۳ مورد خواند.

وی با اشاره به انجام بازرسی‌های مشترک در این مدت گفت: بازرسی‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مرتبط به ویژه با تعزیرات ۱۴۲۳۱ مورد بوده است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: تا بیست و ششمین روز ماه مبارک رمضان به میزان ۴۴۹۵۰۲ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در سراسر کشور معدوم شده است.

وی گفت: در این مدت تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ۲۸۸۸۴۵ مورد و تعداد موارد کلرسنجی آب ۵۲۰۶۶۲ مورد بوده است.

انصاری در پایان از هموطنان خواست تا موارد تخلف‌های بهداشتی را به سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار