بیش از 2000 روستا در آذربایجان غربی دارای طرح هادی است

ارومیه(پانا)-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۸۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در حال حاضر دارای طرح هادی است که با اختصاص اعتبار مناسب، این طرح ها اجرایی می شود.

کد مطلب: ۹۱۸۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 2000 روستا در آذربایجان غربی دارای طرح هادی است

محمود بدلی با اعلام مطلب فوق در ادامه افزود: ۲ هزار و ۱۸۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در آذربایجان غربی وجود دارد که امکان تهیه طرح هادی در ۱۴ روستا وجود ندارد.

وی ادامه داد: طرح هادی روستایی از جمله اقدامات مؤثر دولت در توسعه و عمران زیربنایی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرهاست که این طرح با تلاش مسئولان مرتبط، در ۵۸۶ روستای این استان با ۲۸ درصد پوشش اجرایی شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای اجرای طرح‌های هادی در ۵۸۶ روستای آذربایجان غربی، بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بدلی بیان کرد: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تأسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: اصلاح و بازگشایی معابر، جدول گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر، ساماندهی فضای سبز و ایجاد محل بازی کودکان از دیگر اهداف اجرای طرح هادی است.

بدلی ادامه داد: متقاضیان اجرای طرح‌های مهندسی و معماری می‌توانند از مشاوره‌های ۱۶۰ مهندس فنی این اداره کل که در ۸۰ دفتر سطح استان مشغول فعالیت هستند بهره مند شوند.

گفتنی است، در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۱۶۸ روستا از آنها بالای ۲۰ خانوار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار