استاندار قزوین:

۴۱ درصد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در استان قزوین با زنان است

قزوین (پانا) - استاندار قزوین گفت: ۴۱ درصد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در استان قزوین با زنان است.

کد مطلب: ۹۱۸۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
۴۱ درصد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در استان قزوین با زنان است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،کارگروه تخصصی بانوان و خانواده با حضور نظری پور کیایی مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، زاهدی استاندار، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، داوود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان زن استان در استانداری برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی در این جلسه گفت: استان قزوین به دلیل صنعتی بودن مهاجر پذیر نیر هست و معمولاً کسانی که از قزوین مهاجرت می‌کنند با خانواده و کسانی که به قزوین می آیند مجرد هستند لذا اشتغال مردان بیشتر از زنان و بیشتر در بخش صنعت است.
وی بیان کرد: حضور ۴۱ درصد زنان در اشتغال دستگاه‌های اجرایی سهم خوبی است که بیانگر توانمندی و اعتمادی است که به این گروه شده است و ما از واگذاری مسئولیت‌ها به بانوان هم رضایت داریم.
زاهدی گفت: در استان قزوین ۱۲ زن در شوراها عضویت دارند، ۱۱۱ ورزشکار داریم که ۲۳ نفر در تیم ملی بانوان عضویت دارند و ۲۹۰ نفر زنان صنعتگر هستند که این ظرفیت ارزشمند است.
وی تصریح کرد: خواسته بیشتر بانوان تحصیل کرده در ملاقات‌های عمومی گرفتن پست‌های مدیریتی است اما باید در کنار دادن پست‌های مدیریتی به سایر نیازهای این گروه هم توجه شود.
استاندار قزوین یادآور شد: کرامت زنان در اشتغال باید حفظ شود و در فعالیت‌های اقتصادی از زنان حمایت شده و در کارآفرینی به بازاریابی محصول هم توجه شود.
وی گفت: وجود بیش از ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان تعداد قابل توجهی است که باید به تأمین نیازهای آنها توجه بیشتری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار