اعلام وضع هوای کشور در تعطیلات نیمه خرداد

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور طی سه روز آینده، از تداوم وزش باد شدید موقت در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۸۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اعلام وضع هوای کشور در تعطیلات نیمه خرداد

احد وظیفه در گفت‌وگو با پانا با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی طی روزهای آینده گفت: با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز شنبه ۱۱ خردادماه برای استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، نیمه شمالی یزد و بخش‌هایی از اصفهان رگبار، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا یکشنبه ۱۲ خردادماه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش‌هایی از کرمان بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت همچنین در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شمال فارس و جنوب غرب یزد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در ساعات بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۳ خردادماه علاوه بر این مناطق برای استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی نیز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، گفت: در ساعات بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۱۴ خردادماه برای استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس و شمال بوشهر افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، در روز سه‌شنبه ۱۴ خرداد برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، غرب گیلان و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: همچنین در روز چهارشنبه ۱۵ خردادماه در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده افزایش نسبی دما در نواحی شمالی کشور رخ خواهد داد و در همین ایام برای برخی مناطق شرق و جنوب شرق و طی روز دوشنبه ۱۴ خرداد برای استان هرمزگان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و از بعد از ظهر امروز ۱۱ خرداد و طی روز یکشنبه ۱۲ خرداد شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار