غربالگری رایگان فشار خون 474 نفر در رشت

رشت – (پانا) - با برپایی ایستگاه اطلاع رسانی و سنجش فشار خون در مصلی رشت، 474 نفر از نمازگزاران با حضور در این ایستگاه تحت غربالگری رایگان فشار خون قرار گرفتند.

کد مطلب: ۹۱۸۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری رایگان فشار خون 474 نفر در رشت

همزمان با روز جهانی قدس، به همت اورژانس ۱۱۵ گیلان و با همکاری مرکز بهداشت رشت و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایستگاه اطلاع رسانی و سنجش این برنامه در مصلی رشت برگزار شد.

طلعت کاویانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رئیس کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی برنامه ملی کنترل فشار خون در این باره افزود: ۴۷۴ نفر با برپایی این ایستگاه تحت غربالگری رایگان فشارخون قرار گرفتند.

برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون از بیست و هفتم اردیبهشت ماه گذشته، همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شد.
اجرای این برنامه در دو مرحله شامل ۲۷ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد (مرحله اطلاع رسانی) و ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر (مرحله سنجش فشار خون) ادامه دارد، در مرحله دوم اجرای این برنامه از ۱۷ خرداد تا پانزدهم تیرماه، تمامی افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی می‌توانند برای دریافت خدمات رایگان سنجش فشار خون از ساعت هشت تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، داروخانه‌ها و بیمارستان‌های گیلان مراجعه کنند.
پیش بینی می‌شود که در اجرای برنامه بسیج ملی فشار خون در گیلان، حداقل ۷۵۰ هزار نفر تحت غربالگری فشار خون قرار گیرند و ۱۵۰ هزار مورد جدید فشار خون بالا، در استان شناسایی شود.
یکی از عوامل خطر ابتلا به بیماری فشارخون مصرف بیش از اندازه نمک است، عاملی که می‌تواند افراد را در معرض ابتلا به این بیماری قرار دهد، بر اساس آمار، متوسط مصرف نمک روزانه در کشور ما ۱۱ گرم است در حالی که بر اساس استاندارد، بایستی پنج گرم باشد، تنها ۱۲ درصد افراد در کشور در رژیم غذایی شان میزان مصرف نمک را رعایت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار