در گفت‌وگو با پانا

مصطفی کارخانه: ایتالیا جوان شده بود اما فراموش نکنیم والیبال ایران تیم سوم جهان را شکست داد

تهران (پانا) – سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران با ستایش عملکرد بازیکنان تیم ملی در اولین دیدار از لیگ ملت‌های 2019، چین را حریف نه چندان سختی برای آنها در دومین دیدار ارزیابی کرد.

کد مطلب: ۹۱۸۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مصطفی کارخانه: ایتالیا جوان شده بود اما فراموش نکنیم والیبال ایران تیم سوم جهان را شکست داد

تیم ملی والیبال ایران روز گذشته در اولین دیدار خود از مسابقات لیگ ملت‌های 2019 نمایش خوبی داشت و توانست تیم مدعی اما جوان‌شده‌ ایتالیا را 3 بر یک شکست دهد و در حالی برای دیدار امروز مقابل چین میزبان این هفته آماده شود که امیدها برای درخشش شاگردان ایگور کولاکوویچ در این فصل افزایش یافته است.

مصطفی کارخانه که پیش از حضور ولاسکو در ایران سرمربی تیم ملی هم بود، در گفت‌وگو با پانا درباره پیروزی ملی‌پوشان در بازی نخست لیگ ملت‌ها مقابل ایتالیا گفت: تیم ملی بازی خیلی خوبی ارائه داد و توانست برخلاف سال‌های گذشته سنت‌شکنی کند و در نخستین بازی لیگ ملت‌ها پیروز میدان شود. امسال برخلاف دوره‌های قبل ملی پوشان ایران شروع خوبی داشتند و به نظرم همین موضوع نقطه قوت آنها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: البته عدم حضور بازیکنان شاخص تیم ایتالیا هم در این بازی بی‌تأثیر نبود، بازیکنان ما خیلی خوب مقابل حریف بازی کردند اما نبود بازیکنان شاخص ایتالیا هم به کمک تیم ملی آمد و توانستند از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند. ما در ست نخست شروع خوبی نداشتیم اما رفته‌رفته بازیکنان به بازی مسلط شدند و در یک کار گروهی به پیروزی رسیدند. البته ما نباید فراموش کنیم که اگر چه ایتالیا با بازیکنان جوان به این میدان آمده بود اما آنها تیم سوم دنیا هستند و ایران برابر این حریف توانست پیروز میدان شود و با سنت‌شکنی قدم اول در لیگ ملت‌ها را محکم بردارد.

کارخانه همچنین به عملکرد ملی پوشان اشاره کرد و گفت: عملکرد بازیکنان عالی بود به خصوص فیاضی که توانست نمایش خوبی داشته باشد و در این بازی نسبت به گذشته کم خطا بودیم.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران در مورد دو حریف دیگر ایران در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال خاطرنشان کرد: امروز ملی‌پوشان با چین بازی دارند که نباید آنها را دست کم گرفت، چین در بازی امروز همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا از فرصت میزبانی به خوبی استفاده کند اما واقعیت امر این است که زور والیبال چین به ایران نمی‌رسد و فاصله زیادی در پست‌های مختلف باهم دارند. ما در هفته اول با آلمان هم بازی داریم که به نظرم سخت‌ترین حریف ما در این هفته خواهد بود.

وی ادامه داد: البته این رقابت‌ها فرصت مناسبی برای ملی پوشان جوان‌تر هم هست، امسال سال منتهی به المپیک است و خیلی از تیم‌ها به دنبال برنامه بلندمدت برای کسب سهمیه المپیک هستند و به خاطر همین به بازیکنان جوان میدان می‌دهند، ما هم نباید این فرصت را از دست بدهیم و در بازی‌های بعدی سرمربی تیم به بازیکنانی که در رده باشگاهی خودی نشان داده باید میدان بدهد.

کارخانه در پایان درباره انتقادهایی که از عملکرد محمد جواد معنوی‌نژاد مطرح شده است، گفت: معنوی‌نژاد بازبکن بزرگی است اما او کمی دیر به تمرینات تیم ملی اضافه شده و شاید به همین خاطر است که نمی‌تواند هنوز با دیگر بازیکنان هماهنگ باشد، به هر حال بازیکن ممکن است یک روز دچار افت و خیز شود. مهم این است که در یک کار تیمی به بهترین شکل مقابل حریف به میدان بروند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار