قطار شهری به ملارد هم می‌رسد

ملارد(پانا)- فرماندار شهرستان ملارد گفت: طرح قطار شهری در ملارد و چند شهرستان دیگر استان تهران اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۸۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
قطار شهری به ملارد هم می‌رسد

توکلی کجانی درباره توسعه خطوط مترو در شهرستان ملارد، گفت: غرب استان تهران با جمعیت بالایی روبه‌رو میباشد و رشد جمعیت در این منطقه در دو دهه اخیر افزایش یافته است.

او گفت:‌ در خصوص متروی ملارد قبلاً‌ یکسری مطالعات شهری صورت گرفته که خطی از فردیس کرج به سمت ملارد بیاید که مطالعات این اقدام، قدیمی است.

فرماندار شهرستان ملارد افزود: در حال حاضر در چند سال گذشته مطالعاتی شروع شده که ایجاد قطارهای حومه‌ای در کلانشهرهای استان تهران داشته باشیم که در غرب، شرق و شمال شرق استان تهران قطار حومه‌ای داشته باشند و شهرها با یکدیگر ارتباط حمل و نقلی داشته باشند و مردم با سهولت بیشتری در این شهرها تردد کنند.

توکلی گفت:‌حجم مسافرینی که صبح‌ها برای کار به شهرهای صنعتی استان تهران می‌روند، از غرب استان بسیار زیاد است و می‌توان گفت عده‌ای شهرستان‌های حاشیه‌ای را به عنوان خوابگاه استفاده می‌کنند.

او گفت:‌ در حال حاضر مطالعات قطار حومه‌ای شهریار، قدس، ملارد، صفادشت انجام شده و در صورتی که به تصویب مراجع ذی‌صلاح برسد، اجرایی خواهد شد.

توکلی اظهار داشت: در حال حاضر استاندار تهران این طرح را به تصویب رسانده و توسط مشاورین در حال طراحی است و شهرداری هم باید تملک ایستگاه‌ها را انجام دهد.

/خبرنگار:مرتضی صفرنژاد/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار