نامزد جانشینی ترزا می به دلیل مصرف تریاک عذرخواهی کرد

تهران (پانا) - روری استورات وزیرتوسعه بین الملل انگلیس در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز به دلیل مصرف تریاک در سفرش به ایران عذرخواهی کرد.

کد مطلب: ۹۱۸۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نامزد جانشینی ترزا می به دلیل مصرف تریاک عذرخواهی کرد

به گزارش ایرنا، استورات به غیر قانونی بودن این کار خود در ایران اذعان کرد و گفت: "اشتباه خیلی احمقانه‌ای بود که ۱۵ سال پیش مرتکب شدم. در واقع به ایران رفته بودم تا تأثیر مخرب تریاک را از نزدیک ببینم. من تأثیر آن را وقتی وزیر امور زندان‌ها بودم، دیده‌ام. این کار بسیار اشتباهی بود، اشتباهی احمقانه کردم."

وی گفته است: "من در یک مراسم عروسی بودم و یک نفر در اتاقی وسیله استعمال تریاک را دستم داد و من هم آن را کشیدم. نباید این کار را می‌کردم، اشتباه بود."

استورات یکی از نامزدهای جانشینی ترزا می برای تصاحب کرسی نخست وزیری است.

وی که در سالهای گذشته مأموریت‌هایی در افغانستان و عراق انجام داده، خیلی به حلقه اصلی قدرت در حزب که شامل فارغ‌التحصیلان مدرسه ایتون و دانشگاه آکسفورد است نزدیک نیست. به همین دلیل و شاید هم به دلیل اعترافش به مصرف تریاک بعید است شانس زیادی برای رهبری حزب داشته باشد.

پس‌ازآنکه "ترزا می" اعلام کرد روز ۷ ژوئن از مقام نخست‌وزیر کناره‌گیری خواهد کرد، شماری از اعضای برجسته حزب محافظه‌کار برای جانشینی او وارد کارزار شدند.

ازجمله مهمترین چهره‌های این جمع می‌توان به افراد زیر اشاره کرد: بوریس جانسون: وزیر خارجه سابق؛ جرمی هانت: وزیر خارجه کنونی؛ مت هنکوک: وزیر بهداشت و درمان؛ دومینیک راب: نماینده پارلمان و مسئول سابق پارلمان برای برگزیت؛ مایکل گوو: وزیر محیط‌زیست، غذا و امور روستایی؛ ساجد جاوید: وزیر کشور و روی استوارت: وزیر امور توسعه بین‌الملل.

تاکنون جمعاً ۱۲ نفر نامزدی خود برای رهبری حزب محافظه‌کار را رسماً اعلام کرده‌اند که ممکن است این تعداد تا رسیدن به پایان مهلت کمتر یا زیادتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار