اعضای جواد نوحیان  برای سلامتی بیماران نیازمند  اهدا شد

کاشان ( پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان از اهدای اعضای یک بیمار مرگ مغزی برای کمک به سلامتی بیماران نیازمند خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۸۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اعضای جواد نوحیان  برای سلامتی بیماران نیازمند  اهدا شد

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، محمد حاجی جعفری اظهار کرد: این بیمار 46 ساله که به علت سانحه تصادف در بیمارستان شهید بهشتی این شهر بستری شده بود با وجود تلاش های تیم پزشکی برای درمان، دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: خانواده مرحوم جواد نوحیان، در اقدام فداکارانه خود، رضایت دادند تا با اهدای اعضای وی، شامل کبد، کلیه ها و نسوج وی چند نفر از بیماران به زندگی عادی بازگردانده شده و از رنج معلولیت نجات پیدا کنند.
وی تصریح کرد: بیماری که دچار مرگ مغزی شده، تنها با دستگاه زنده است که بر این اساس خانواده این گروه از افراد، با امر خداپسندانه اهدای عضو علاوه بر نجات بیماران نیازمند، می‌توانند روح و جسم عزیزشان را در افراد دیگر حس کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شهروندان باید بدانند که تنها یک هفته فرصت است تا اعضای بیمار مرگ مغزی، به نیازمندان پیوند زده شود اما متأسفانه عدم آگاهی از این موضوع باعث شده که فرصت اهدای عضو از بیمار گرفته شود.

حاجی جعفری با قدردانی از کار خداپسندانه خانواده مرحوم نوحیان، گفت: داوطلبان برای اهدا عضو، می توانند با مراجعه به این واحد دانشگاهی یا پورتال www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت عضویت اقدام کنند.
به گزارش پانا، در طول سال گذشته، خانواده های مریم علی اکبرزاده، لیلا علیزاده ساروانی ، محمد قزاآنی و احمد حلواچی، با اهدای عضو آنها، موجب نجات جان چندین بیمار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار