گزارش فصلی آژانس بین المللی اتمی همچنان پایبندی ایران به برجام را تایید کرد

تهران (پانا) - آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود که به کشورهای عضو ارسال شده، تایید کرد که ایران از محدودیت های محوری توافق برجام فراتر نرفته است.

کد مطلب: ۹۱۸۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
گزارش فصلی آژانس بین المللی اتمی همچنان پایبندی ایران به برجام را تایید کرد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز عصر جمعه خبر داد براساس گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی که به رویت این خبرگزاری رسیده، مدیر کل این آژانس پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و محدودیت های محوری این توافق را تایید کرده است.

براساس این گزارش که به کشورهای عضو آژانس ارسال شده، ایران همچنان سقف های تعیین شده در برجام از جمله سطح غنی سازی اورانیوم و ذخیره اورانیوم غنی سازی شده را رعایت کرده است.

شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با نخستین سالروز خروج آمریکا از برجام در ۱۸ اردیبهشت ماه، بیانیه این منتشر کرد که در آن افزون بر اجازه ذخیره سازی و نگهداری آب سنگین و اورانیوم غنی شده فراتر از محدودیت های مندرج در برجام، مهلتی دو ماهه به اعضای باقی مانده در این توافق داد تا در این مدت به تعهدات خود به ویژه در دو حوزه بانکی و نفتی عمل کنند.
گام بعدی ایران، افزایش چهار برابری تولید اورانیوم با غنای ۳.۶۷ درصد بود که متعاقب بیانیه شورای عالی امنیت ملی انجام گرفت.
هفته گذشته «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران افزایش چهار برابری را پیامی به طرف های مقابل دانست و تاکید کرد: این ظرفیت با همین میزان سانتریفیوژ قابل افزایش بیشتر هم هست. لذا دیری نخواهد پایید که ما از سقف ۳۰۰ کیلوگرم مواد غنی شده ۳.۶۷ درصد عبور خواهیم کرد، پس بهتر است هرچه زودتر اقدامات لازم را طرف های مقابل انجام بدهند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته ضمن اعلام خروج کشورش از برجام، تحریم هایی را که براساس این توافق برداشته شده بود، علیه ملت ایران بازگرداند.
رئیس جمهوری آمریکا افزون بر اعمال تحریم ها در دو دوره در مردادماه و آبان ماه سال گذشته، تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده و در اوج دشمنی خود با ایرانیان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را وارد فهرست سازمان های تروریستی کرد.
در پاسخ به این اقدام واشنگتن، جمهوری اسلامی ایران هم دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده موسوم به سنتکام را به عنوان گروه تروریستی شناسایی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار