گاردین: ترامپ به دخالت روسیه در انتخابش اذعان کرد

تهران (پانا) - تارنمای روزنامه گاردین با اشاره به پیام دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در توئیتر، نوشت: ترامپ به دخالت روسیه در انتخابش اذعان کرد و سپس سریعا حرفش را پس گرفت.

کد مطلب: ۹۱۸۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
گاردین: ترامپ به دخالت روسیه در انتخابش اذعان کرد

به گزارش ایرنا، این روزنامه انگلیسی افزود: ترامپ دخالت روسیه در انتخابش به عنوان رییس جمهوری آمریکا را کمتر از یک ساعت پس از تایید کمک مسکو به وی، تکذیب کرد.

ترامپ در حال انتشار مجموعه توییت‌هایی علیه افراد و مفاهیم برگرفته از سخنان بازرس رابرت مولر، "رسانه‌های اخبار جعلی" و "این جرم ساختگی" بود که برای اولین بار گفت روسیه به پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ کمک کرده است.

وی در توئیتی نوشت: "روسیه، روسیه، روسیه! تمام چیزی است که از ابتدای این موهومات فریب کارانه شنیده اید. حالا روسیه ناپدید شده چون من هیچ کاری با روسیه که کمک کرد من انتخاب شوم، نداشتم."

روسیه، روسیه، روسیه! تمام چیزی است که از ابتدای این موهومات فریب کارانه شنیده اید. حالا روسیه ناپدید شده چون من هیچ کاری با روسیه که کمک کرد من انتخاب شوم، نداشتم‌برای رییس جمهوری که پیش از این دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را تکذیب کرده، تایید کمک روسیه به انتخاب وی بسیار بحث برانگیز بود.

در پی انتشار این توئیت ترامپ اظهارات خود را تصحیح کرد و در جریان یک کنفرانس خبری گفت: روسیه کمک نکرد من انتخاب شوم. می دانید چه کسی اینکار را کرد؟ من اینکار را کردم. روسیه به هیچ وجه به من کمک نکرد.

روز چهارشنبه رابرت مولر مسئول کمیته تحقیقات انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا اعلام کرد که تحقیقات دو ساله تصدیق کرده که دولت روسیه از ریاست جمهوری ترامپ سود برده و این کشور اقداماتی برای تضمین این نتیجه (انتخاب ترامپ) انجام داده است.

گزارش مولر نشان می دهد که دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به صورت گسترده و نظام مند دخالت کرده است.

وی درباره تصمیم ترامپ در جلوگیری از اجرای عدالت هم بدون رد کردن این موضوع، افزود: در این باره تصمیمی نگرفته‌ایم چرا که سیاست وزارت دادگستری متهم نکردن رئیس جمهوری در قدرت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار