مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی مورد تاکید است

ارومیه (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: اجرای بی نقص قانون و توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرروش بسیاری از مشکلات نظام تعلیم و تربیت در حوزه مدارس غیر دولتی را حل می کند.

کد مطلب: ۹۱۸۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی مورد تاکید است

جلسه شورای نظارت بر مراکز آموزشی و مدارس غیر دولتی آذربایجان غربی صبح امروز با حضور دکتر بهادری نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در محل دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

«ابراهیم محمدی» مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه با اذعان به اهمیت پرداختن به مقوله تربیت در سطح مدارس اظهار داشت: اولویت تربیت بر آموزش مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و به معنای تحقق حیات طیبه و تربیت شهروندان کارآمد و مفید برای جامعه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در اعطای مجوز برای مراکز و مدارس غیر دولتی باید شاخصهای کیفی نظام تعلیم و تربیت مد نظر باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط و اقضاعات زمان، امکان بازنگری در ضوابط قانونی تاسیس مدارس غیر انتفاعی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای بی نقص قانون و توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرروش بسیاری از مشکلات نظام تعلیم و تربیت در حوزه مدارس غیر دولتی را حل می کند؛ افزود: درج عنوان مدرسه هوشمند پس از سپری کردن مراحل و تحقق شرایط لازم امکان پذیر است.

هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: قانون و تصمیمات شورای نظارت بر مدارس غیردولتی، فصل الخطاب مسائل حقوقی مدارس غیردولتی است.

وی خاطر نشان کرد: رعایت عدالت در برخورد با تخلفات احتمالی، صدور یا ابطال مجوز برای مدارس و مراکز غیردولتی باید همواره مد نظر باشد.

گفتنی است تعداد 382 مدرسه غیر دولتی در استان وجود دارد که شامل 190 مدرسه ابتدائی، 78 مدرسه دوره اول متوسطه و 114 مدرسه دروه دوم متوسطه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار