راهپیمایی روز قدس راهکاری برای مقابله با استکبار/ معامله قرن عملی نخواهد شد

اردبیل (پانا) - یکی از راهکارهای جهان اسلام برای مقابله بااستکبار برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس است، این باور وجود دارد که چه بسا آمریکا عامدانه هنوز معامله قرن را به صورت رسمی اعلام نکرده تا واکنش و حساسیت جهان اسلام را بسنجد.

کد مطلب: ۹۱۸۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
راهپیمایی روز قدس راهکاری برای مقابله با استکبار/ معامله قرن عملی نخواهد شد

طرح معامله قرن، طرح تغییر ژئوپلتیک منطقه و واگذاری سرزمین‌ها و جابه‌جایی گسترده در آن هست تا اسرائیل غاصب بتواند در موقعیت کنونی تثبیت شود و تهوید- یهودی‌سازی- فلسطین به سرانجام برسد.

روز جهانی قدس مناسبتی جهانی است که از یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران، در آخرین جمعه ماه رمضان و در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود، روز جهانی قدس به عنوان ابتکار بی‌نظیر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران همواره در چهار دهه گذشته به عنوان روز وحدت مسلمانان علیه رژیم جعلی صهیونیست معروف بوده است، در واقع برگزاری مراسم روز قدس هر ساله باعث شده تا رژیم صهیونیستی از ترس واکنش جهان اسلام نسبت به هرگونه‌اشغالگری جدید و جدی بسیار محتاطانه رفتار کند.

اما با خیانت ارتجاع عرب و روی کارآمدن دونالد ترامپ در آمریکا زمینه خیانت بزرگی در منطقه علیه فلسطین مهیا شده است.

حجت الاسلام محمود اصغری امام جمعه سرعین گفت:طرح معامله قرن که از سوی آمریکا برای تثبیت رژیم کودک کش اسراییل مطرح شده با حضور پر شور امت مسلمان به نتیجه نخواهد رسید.

او افزود: رژیم غاصب صهیونیستی در پی شکست های متعدد از حزب الله و وحشتی که از تجهیز مردم فلسطین به موشک دارد می خواهد معامله قرن را برای فرار از نابودی طرح کند.

امام جمعه سرعین بیان کرد: "مشاوران ارشد رییس جمهور آمریکا در حوزه خاورمیانه در حالی از روز سه‌شنبه تور سفرهایشان به چند مقصد در این منطقه و همچنین در اروپا با هدف جلب حمایت از به اصطلاح "کارگاه بنیان‌های اقتصادی صلح" میان فلسطین و اسرائیل در بحرین را شروع کردند که کار سختی در متقاعد کردن این کشورها و مردم‌شان برای حمایت از این طرح خواهند داشت."

اصغری تصریح کرد: امروز نه فقط ملت ایران، بلکه مسلمانان و حتی مردم آزاده جهان، نه فقط روز قدس؛ بلکه در طول سال جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و نسبت به سران خبیث و جنایتکار اسرائیل اعلام انزجار می‌کنند و خواستار استیفای حقوق مردم مظلوم فلسطین می‌باشند. حتی سازمان ملل و شورای امنیت نیز برخلاف گذشته، برخی جنایات این رژیم غاصب را محکوم می‌کند.

او ادامه داد: در شرایطی که توطئه خطرناک آمریکا و اسرائیل برای تصرف سرزمین‌های اسلامی توسط عوامل مزدور و جنایتکار داعش به شکست انجامیده و دست خبیث و خون آلوده استکبار از منطقه کوتاه شده، دولتمردان آمریکا در اوج زبونی به دسیسه‌ای دیگر متوسل گردیده و تلاش می‌کنند با ترفند "معامله قرن" چند صباحی بیشتر به حیات شرارت بار رژیم کودک کش اسرائیل ادامه داده و سران سفاک آن را از این منجلاب نابودی نجات دهند ولی زهی خیال باطل که این دسیسه نیز همانند گذشته، نقش بر آب خواهد شد.

امام جمعه سرعین گفت: در این میان برخی دولت‌ها و سران منطقه نیز با خودباختگی و خیانت و همانند گاو شیرده، با مشارکت در این معامله کثیف، عامل سیاست‌های خصمانه آمریکا و اسرائیل در منطقه گردیده و از افشای آن هم ابایی ندارند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام «روز قدس» به تمام آزادگان دنیا به ویژه مسلمانان اعلام کرد که نباید اجازه دهند حق مسلم مردم ستمدیده فلسطین پایمال شود.

حجت‌الاسلام ولی نظرپور در رابطه با برنامه‌های روز جهانی قدس و ایام 14 و 15 خرداد در اردبیل اظهار کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس به تمام آزادگان دنیا به ویژه مسلمانان اعلام کرد که نباید اجازه دهند تا حق مسلم مردم ستمدیده فلسطین پایمال شود و در این زمینه اهمال و سستی رخ دهد.

او افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس به میدان نمایش اقتدار و غرور امت اسلامی در مقابل زیاده‌خواهی استکبار جهانی تبدیل خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: هر ساله امت اسلامی در آخرین جمعه ماه رمضان هم‌گرایی و وحدت خود را در دفاع از حق مسلم فلسطینی‌ها به نمایش می‌گذارند و اجازه نخواهند داد که این حق مسلم به فراموشی سپرده شود.

نظرپور تصریح کرد: سیاست‌مداران آمریکایی از حقوق بشر دم می‌زنند ولی در عمل با حمایت همه جانبه از رژیم جعلی اسراییل از بزرگترین تروریست جهانی حمایت می‌کنند و ملت‌های مسلمان در روز جمعه پاسخی دندان‌شکن به یاوه‌گوئی‌های ترامپ و سردمداران کاخ سفید و اسرائیل غاصب خواهند داد.

او با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس در اردبیل از ساعت 11 از ایستگاه سرعین آغاز خواهد شد، گفت: در پایان این راهپیمایی و قبل از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل، حجت‌الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس سخنرانی خواهد کرد.

اداره کل آموزش و پرورش وسازمان دانش آموزی استان نیز به مناسبت روز جهانی قدس با صدور بیانیه ای از فرهنگیان و دانش آموزان استان برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین به ویژه مردم ستمدیده غزه جهت شرکت حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار