هندوانه کاری در مناطق ساحلی لاهیجان

لاهیجان (پانا) - رئیس تولیدات گیاهی اداره جهاد کشاورزی لاهیجان از آغاز کاشت هندوانه در روستاهای ساحلی این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۸۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
هندوانه کاری در مناطق ساحلی لاهیجان

رئیس تولیدات گیاهی اداره جهاد کشاورزی لاهیجان گفت : کاشت هندوانه در روستاهای امیرآباد، دستک، حسن بکنده و سایر روستاهای ساحلی بخش رودبنه شهرستان لاهیجان شروع شده و این محصول پس از دو ماه به ثمر می رسد که تحت عنوان هندوانه چاف به بازار عرضه می شود.
هژیر علیدوست گفت: هندوانه کاری در لاهیجان را بیش از ۲۲ تن در واحد سطح ذکر و اضافه کرد: سطح کشت اراضی هندوانه کاری در شهرستان حدود ۳۲۰ هکتار است که پیش بینی می شود حدود هفت هزار و ۲۰۰ تن هندوانه برداشت شود.
وی خاطرنشان کرد: هندوانه به صورت دیم در این شهرستان کشت می شود و کشاورزان می توانند برای بهره دهی بهتر از زمین خود پس از برداشت هندوانه در آن دیگر محصولات نظیر شبدر کشت کنند.
به گفته رئیس تولیدات گیاهی اداره جهاد کشاورزی لاهیجان؛ همه ساله همزمان با کشت هندوانه، خربزه کاری نیز در چهار هکتار از اراضی ساحلی این شهرستان انجام می شود.
علیدوست به کشاورزان هندوانه کار توصیه کرد که در استفاده از کودشیمیایی برای محصولات خود براساس دستورالعمل های اعلام شده و نظر کارشناسان جهادکشاورزی عمل و از اقدامات خودسرانه در مصرف کود خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار