اعلام آمادگی تامین‌اجتماعی برای توسعه پرونده الکترونیک سلامت

تهران (پانا) - جلسه مشترک سرپرست سازمان تامین اجتماعی با معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تبادل اطلاعات در زمینه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و توسعه بهره‌برداری از فن‌آوری اطلاعات در حوزه درمان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۸۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی تامین‌اجتماعی برای توسعه پرونده الکترونیک سلامت

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمد حسن زدا، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه همکاری بین بخشی برای پیشبرد اهداف و ارتقاء خدمت رسانی به مردم را ضروری برشمرد و گفت: استقرار پرونده الکترونیک سلامت برای همه مردم از آرزوهای سازمان تأمین اجتماعی است و ما در این زمینه آماده هر نوع همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم.

وی با بیان اینکه از دو سال پیش در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی نسخه الکترونیک درحال تولید است، گفت: بیمه شدگان تأمین اجتماعی دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند اما تکمیل این پروژه و توسعه آن در تمامی مراکز درمانی نیازمند همکاری مشترک با وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت کشور است.

دکتر قاسم جان بابایی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گفت: همکاران سازمان تأمین اجتماعی برای توسعه بهره برداری از فن‌آوری اطلاعات در نظام سلامت نهایت همکاری را دارند و با همکاری صورت گرفته قواعد الکترونیکی اجرای گایدلاین‌ها به خوبی طراحی می‌شود.

وی ایجاد یک درگاه واحد برای استفاده از پرونده الکترونیک سلامت را هدف نهایی همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی ارزیابی کرد و اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در نسخه الکترونیک پیشتاز است و با توسعه همکاری‌ها امیدواریم استحقاق سنجی برخورداری از خدمات مختلف حوزه سلامت در مطب پزشکان قابل انجام باشد.

مهدی درخشان، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه همکاری و تبادل اطلاعات بین سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت برای توسعه پرونده الکترونیک را موضوعی حائز اهمیت دانست و گفت: کلیات این کار مورد تایید همه ما است و به منظور پیشبرد این برنامه کمیته‌ای برای تبادل اطلاعات شکل می‌گیرد.

علی معیری، مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: تمامی دستگاه‌های مرتبط با نظام سلامت براساس ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه مکلف به همکاری با وزارت بهداشت برای پرونده الکترونیک سلامت هستند و سازمان تأمین اجتماعی نیز با تمام ظرفیت‌های موجود برای اجرای این برنامه همکاری دارد.

وی با اشاره به عضویت سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در کمیته آمار بخشی بهداشت و درمان با حکم وزیر بهداشت، گفت: همکاری نزدیک و تبادل اطلاعات بین سازمان تأمین اجتماعی، وزارت بهداشت و سایر نهادهای مرتبط با نظام سلامت می‌تواند در پیشبرد طرح‌های مبتنی بر فن‌آوری اطلاعات راهگشا باشد.

ابراهیم متین راد، مشاور فن‌آوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: برای استقرار موفق پرونده الکترونیک سلامت در مرحله اول بایستی زیرساخت مورد استفاده برای تولید اطلاعات در دستگاه های مختلف باید یکسان شود تا تبادل اطلاعات به درستی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار