در گفت و گو با پانا

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا:849 دانش آموز آذربایجان شرقی در طرح یاوران ولایت شرکت می کنند

۱۷۷ مدرسه در استان تحت پوشش طرح "شهید بهنام محمدی " هستند

تبریز (پانا) - مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا گفت: 177 مدرسه در استان تحت پوشش طرح "شهید بهنام محمدی" هستند که در قالب این طرح، 28 برنامه متنوع وزرشی، اردویی، علمی و ... در مدارس مجری طرح اجرا می شود.

کد مطلب: ۹۱۸۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا:849 دانش آموز آذربایجان شرقی در طرح یاوران ولایت شرکت می کنند

وحید فرشباف در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا در تشریح برنامه های بسیج دانش آموزی استان و با بیان این که 150 هزار برنامه و طرح در طول سال تحصیلی به همت بسیج دانش آموزی در مدارس اجرا می شود، گفت: بسیج دانش آموزی در طول سال تحصیلی چندین طرح و برنامه اجرامی کند که یکی از طرح های اولویت دار این سازمان در سال تحصیلی97-98 طرح "شهید بهنام محمدی" است که جزو برنامه های اصلی آموزش و پرورش است که با امضای شخص وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده است و قابلیت اجرایی دارد و هدف اصلی این طرح، اتصال سه رکن تربیتی منزل، مسجد و مدرسه است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح، سه نفر از بهترین و دغدغه مندترین افراد مسجد شناسایی و به ما معرفی می شوند و بعد از شرکت در دوره های آموزشی تبریز، تهران و مشهد حکمی با امضای مدیر آموزش و پرورش ناحیه یا منطقه، فرمانده سپاه و مسئول بسیج دانش آموزی استان به آن ها اعطاء می شود و این افراد به عنوان کمک مربی معاونت پرورشی در مساجد فعالیت می کنند و می توانند به مدارس نیز ورود کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا افزود: بر اساس این طرح، دانش آموزان از اول مهر تا پایان اسفند دوره آموزش شش ماه ه را می گذرانند و در سه ماهه بهار وارد مساجد شده و بهترین برنامه ها برای آن ها در طول سه ماه تابستان به اجرا در می آید.

شرکت 42480 دانش آموز در اردوی یک روزه و 14446 دانش آموز در اردوی چهار روزه فرهنگی و تربیتی

فرشباف با بیان این که در قالب طرح "شهید بهنام محمدی" 28 برنامه متنوع وزرشی، اردویی، علمی و ... در مدرسه اجرا می شود، گفت: 177 مدرسه در استان تحت پوشش این طرح هستند و کلیت برنامه های این طرح در مدارس عبارتند از، اردوی یک روزه فرهنگی و تربیتی که از هر مدرسه 240 نفر و در مجموع 42 هزار و 480 دانش آموز باید در این اردوی یک روزه شرکت کنند و اردوی چهار روزه تفریحی، فرهنگی و تربیتی که از هر مدرسه 80 نفر و در مجموع 14 هزار و 446 نفر در این اردو شرکت می کنند.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح، برای خانواده ها نیز در طول سال تحصیلی شش بار همایش برگزار می شود و موارد مختلف تربیتی دانش آموزان و آسیب های اجتماعی بحث و بررسی می شود که با استقبال گسترده خانواده ها همراه است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا تصریح کرد: همه برنامه های طرح "شهید بهنام محمدی" از احیای نماز خانه گرفته تا کمک های علمی به دانش آموزان، اعتکاف رمضانیه و رجبیه دانش آموزی و هیات های دانش آموزی تربیتی هستند و دانش آموزان مدارس تحت پوشش این طرح در طول سال 4 بار در نماز جمعه شرکت می کنند و در همه 177 مدرسه باید گروه سرود دانش آموزی فعال باشد.

اردوی هجرت با حضور 35400 دانش آموز

فرشباف در مورد طرح های دیگر سازمان بسیج دانش آموزی گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان اردوهای هجرت دانش آموزی را داریم که بچه ها در مدارس خود، در امر مرمت و بهسازی، تمیزی نمازخانه و هر کار دیگر که بچه ها توان انجام آن را دارند، مشارکت می کنند که امسال 35 هزار و 400 دانش آموز در اردوهای هجرت حضور خواهند داشت.

وی گفت: در اردوی جهادی هزار نفری که فراتر از اردوی هجرت است دانش آموزان به مدت 10 روز به مدارس کم برخوردار اعزام می شوند و خدمات ارایه می دهند.

طرح یاوران ولایت از اول تا 10 تیز ماه در اردوگاه الغدیر تبریز برگزار می شود

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های غنی سازی اوقات فراغت، طرح توانمند سازی دانش آموزان برای مدیرت های آینده کشور یا همان طرح "یاوران ولایت" است که تابستان امسال 849 دانش آموز دختر و پسر از اول تا 10 تیرماه در اردوگاه الغدیر تبریز به مدت 5 روز از آموزش های لازم برخوردار می شوند و هر کدام فرمانده واحد پیشگام در دوره متوسطه خواهند شد.

فرشباف گفت: اردوی راهیان نور دانش آموزی یکی دیگر از برنامه های اولویت دار سازمان بسیج دانش آموزی است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امسال 24 هزار دانش آموز در این طرح شرکت داده می شوند که از این تعداد 19 هزار نفر به مناطق عملیاتی شمالغرب که اردوی دو روزه است اعزام می شوند و بعد از شرکت در رزمایش از منطقه صفر مرزی تمرچین و سایر یادمان ها بازدید می کنند و 5 هزار دانش آموز نیز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند و از مناطق عملیاتی اروند کنار، شلمچه، دهلاویه، طلائیه و سایر مناطق جنگی جنوب بازدید می کنند.

شناسایی 500 دانش آموزی نخبه استان در قالب طرح" شهید احمدی روشن"

وی ادامه داد: طرح بعدی غنی سازی اوقات فراغت، طرح "شهید احمدی روشن" است که در قالب این طرح، نخبگان دانش آموزان از دوره ابتدایی تا متوسطه دوم شناسایی شده و از بین آن ها بهترین ها را انتخاب می کنیم.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا افزود: این طرح امسال در سه شهر تبریز، اهر و جلفا برگزار می شود و پایلوت این طرح شهرستان تبریز است.

فرشباف اضافه کرد: در طرح "شهید احمدی روشن" 500 دانش آموز نخبه استان با بهره گیری از نخبگان طلاب و دانشجویان در قالب برنامه های مختلف آموزش می بینند.

وی ادامه داد: طرح آمادگی دفاعی و حضور دانش آموزان در میدان تیر، نهضت روایتگری و توانمندسازی مربیان از دیگر برنامه های بعدی و مهم سازمان بسیج دانش آموزی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار