تمهیدات دستگاه‌ها برای راهپیمایی روز قدس در تهران

تهران (پانا) - تمهیدات دستگاه‌های مختلف برای پوشش راهپیمایی روز قدس در تهران اعلام شد.

کد مطلب: ۹۱۸۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات دستگاه‌ها برای راهپیمایی روز قدس در تهران

راهپیمایی روز قدس فردا جمعه در تهران برگزار می‌شود و در همین راستا دستگاه‌های مختلف شهری و امدادی تمهیدات لازم را برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم تدارک دیده‌اند.

با توجه به اینکه مراسم راهپیمایی روز قدس از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز جمعه آغاز خواهد شد، در این راستا محدودیت‌هایی درباره تردد و توقف وسایل نقلیه از سوی پلیس راهور اجرا می‌شود.

بر این اساس، تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 6 صبح روز جمعه در معابر داخلی محدوده برگزاری راهپیمایی ممنوع خواهد بود و بر این اساس در داخل محدوده در طول بلوار کشاورز از میدان ولی‌عصر(عج) تا خیابان کارگر، خیابان ولی‌عصر(عج) حد فاصل تقاطع جمهوری تا میدان ولی‌عصر(عج)، خیابان کارگر از جمهوری تا بلوار کشاورز و خیابان جمهوری از تقاطع کارگر تا تقاطع ولیعصر تردد ممنوع است.

توقف کلیه وسایل نقلیه در محدوده‌های بلوار کشاورز از میدان ولی‌عصر(عج) تا تقاطع خیابان کارگر در هر دو مسیر و خیابان ولی‌عصر(عج) حد فاصل خیابان جمهوری تا میدان ولی‌عصر(عج) و کلیه خیابان‌های واقع در ضلع غربی این محدوده ممنوع است. این ممنوعیت برای خیابان کارگر حد فاصل جمهوری تا بلوار کشاورز و کلیه خیابان‌های واقع در ضلع شرقی این محدوده به‌علاوه طول خیابان‌های فلسطین از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز نیز صدق می‌کند. همچنین طول خیابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان ۱۶ آذر از تقاطع انقلاب تا بلوارکشاورز، طول خیابان طالقانی از تقاطع قدس تا ولی‌عصر، خیابان‌های واقع شده در ضلع جنوبی خیابان انقلاب اسلامی شامل فخر رازی، فلسطین، ابوریحان، دانشگاه، رازی، ۱۲ فروردین و منیری جاوید نیز مشمول این ممنوعیت می‌شود.

ممنوعیت‌های توقف از ساعت دقایقی بامدادی روز جمعه آغاز شده و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

تمهیدات اورژانس تهران برای راهپیمایی روز قدس

بر اساس اعلام اورژانس تهران، ناوگان اورژانس نیز همچون سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس حضور خواهد داشت و خدمات لازم را به شهروندان ارائه می‌کند. بر این اساس نیروهای اورژانس به همراه ۲۵ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۵دستگاه موتورلانس در این مراسم حضور خواهند داشت. این نیروها از ساعت صبح روز جمعه (۱۰ خرداد ماه) تا پایان مراسم و عادی شدن تردد در مسیرهای اعلام شده حضور خواهند داشت.

تمهیدات آتش‌نشانی تهران در روز قدس

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز همچون سنوات گذشته اقدامات لازم برای تامین ایمنی این مراسم را پیش‌بینی کرده است به این صورت که علاوه بر اینکه ١٣٠ایستگاه آتش نشانی مثل همیشه در آماده باش کامل هستند، ١٩٠نفر از آتش نشانان تهرانی با استفاده از ٣۶ دستگاه خودرو سنگین و ۴١دستگاه موتورسیکلت از ساعت ٧ و ۴۵ دقیقه صبح روز جمعه در بخش‌های مختلف از مسیر ها، میادین و محدوده دانشگاه تهران مستقر خواهند شد.

این استقرار ها تا پایان مراسم و عادی شدن تردد ادامه خواهد داشت.

تمهیدات شهرداری برای راهپیمایی روز قدس

شهرداری تهران نیز برای پوشش هر چه بهتر مراسم راهپیمایی روز قدس تمهیدات خاصی را در حوزه مترو، اتوبوسرانی ارائه خواهد کرد. بر این اساس همزمان با روز قدس، میزان سرویس دهی در خط ۴ متروی تهران که در مسیر راهپیمایی قرار دارد، افزایش خواهد یافت.

فاصله حرکت قطارها در این خط از ساعت ۹ صبح تا پایان مراسم از ۸ دقیقه به ۴ دقیقه کاهش می‌یابد؛ همچنین تمامی ایستگاه‌های خط ۴ متروی تهران به ویژه ایستگاه‌های میدان انقلاب اسلامی، تئاترشهر، شادمان، توحید، دکتر حبیب اله و استاد معین آماده ارائه خدمات مناسب به شهروندان خواهند بود.

اتوبوس رایگان در 6 مسیر

همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد که این شرکت در راستای رفاه حال شهروندان جهت عزیمت به محل برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در دانشگاه تهران، سرویس‌های ویژه‌ای را برقرار خواهد کرد و از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز جمعه ۱۰ خردادماه، آماده خدمت رسانی به شهروندان از مبادی زیر است:

یک: پایانه آزادی -چهارراه تهرانپارس- شمشیری-یافت آباد - شهرک ولیعصر(عج)

سامانه دو: میدان خراسان - پایانه خاوران - شهرک شهید بروجردی

سامانه سه: حکیمیه - شهرک شهید محلاتی - تجریش- میدان رسالت - میدان نبوت

سامانه چهار: میدان راه آهن - بازاردوم نازی آباد - ابوذر

سامانه پنج: میدان آزادی - فلکه دوم صادقیه - شهرک شهید باقری -تهرانسر

سامانه شش: دولت آباد - ۱۳آبان (رجایی)

خدمات رایگان ون تاکسی در ٤ مسیر

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز اعلام کرد که برای تسهیل در تردد راهپیمایان یوم الله روز قدس تمهیدات لازم برای جابجایی آنان فراهم کرده است و در این راستا با در نظر گرفتن ۴۰ دستگاه تاکسی ون در ۴ مسیر به منظور جابجایی شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم الله روز قدس در محدوده میدان انقلاب به صورت رفت و برگشت و به صورت رایگان به خدمات رسانی می‌پردازند که به شرح ذیل است:

مسیر شماره ۱: از تقاطع توحید- آزادی تا میدان انقلاب اسلامی

مسیر شماره ۲: از میدان حر تا میدان انقلاب اسلامی

مسیر شماره ۳: از ابتدای خیابان ۱۶آذر (تقاطع بلوار کشاورز) تا خیابان انقلاب اسلامی

مسیر شماره ۴: از ابتدای خیابان وصال- بلوار کشاورز تا تقاطع وصال انقلاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار