دستیار ویژه وزیر اطلاعات اعلام کرد:

تکذیب ارتباط همسر دوم نجفی با وزارت اطلاعات

تهران (پانا) - دستیار ویژه وزیر اطلاعات تاکید کرد که همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران که روز سه شنبه به قتل رسید، هیچگونه ارتباط و همکاری با این وزارتخانه نداشته است.

کد مطلب: ۹۱۸۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تکذیب ارتباط همسر دوم نجفی با وزارت اطلاعات

به گزارش ایرنا، این مقام وزارت اطلاعات گفت: پخش این‌گونه ادعاهای کذب موجب تشویش افکار عمومی و قابل پیگیری قضائی است.
روز سه شنبه هفتم خرداد بود که محمدشهریاری سرپرست دادسرای جنایی از به قتل رسیدن همسر دوم نجفی در ساختمانی در منطقه سعادت آباد تهران خبر داد.
بررسی‌ها درباره این قتل و پیدا کردن مظنون به قتل ادامه داشت که عصر روز سه شنبه، نجفی شهردار پیشین تهران با مراجعه به پلیس آگاهی به قتل همسرش اعتراف کرد.
روز چهارشنبه نجفی برای تفهیم اتهام از بازداشتگاه به دادسرای امور جنایی تهران اعزام و اتهام قتل عمد به وی تفهیم شد.
نجفی به خبرنگاران درباره وقوع این قتل گفت: قصد قتل نداشتم و روز قبل از دعوا با هم بودیم. از ساعت ١١ شب رفتم اتاق خواب که بخوابم وی مرتب بالا سر من می‌آمد و حرف‌های ناپسندی می‌زد و می‌خواست مرا عصبانی کند که به درگیری فیزیکی بینجامد و نسبت به خودم و پدر و مادر مرحومم فحاشی می‌کرد و برخی مطالب دیگر که در بحث خانوادگی مطرح بود.
شهردار پیشین تهران ادامه داد: ساعت ٩ صبح پسرش برای امتحان از خانه بیرون رفت و وی مجدداً شروع به فحاشی و داد و بیداد کرد. ساعت ٩: ٣٠ می‌خواست برود حمام که تلفن همراه مرا با خود برد و گفت برای اینکه به کسی زنگ نزنی با خودم می‌برم.
وی افزود: او گفت من به حمام و بعد از آن بیرون می‌روم. گفتم کجا می‌خواهی بروی. گفت خودم می‌دانم. دیگر بخاطر عصبانیت ناشی از بحث‌های روز قبل و صبح آن روز، به سمت اسلحه که در کمد بود رفتم و چون ما جا به جا شده بودیم، هنوز آن را در جای امنی نگذاشته بودم ولی همیشه در لابه لای لباس‌ها در چمدان پنهان می‌کردم. وی نیز در جریان بود که اسلحه را جلو گذاشته بودم تا بعداً جا به جا کنم.
نجفی در پاسخ به این پرسش که آیا در قتل همسرتان کسی شما را تحریک کرده بود، گفت: خیر، به هیچ عنوان کسی در این قضیه دخیل نبود و من هم وقتی که وارد حمام شدم برای قتل نرفتم و اسلحه بردم که وی را بترسانم تا به یک راه حل راضی شود و بخاطر اینکه یکسال ما باهم کلنجار می‌رفتیم و وی هیچ راه حلی از جمله طلاق را قبول نمی‌کرد.
وی افزود: من اسلحه بردم و گفتم که حاضری به این ماجرا خاتمه بدی یا خیر که وی وقتی اسلحه را دید ترسید و به حالت التماس افتاد که من نمی‌دانم از آن به بعد چهار تیر شلیک شد.
او ادامه داد: اسلحه را از سال ٦٠ که ترورهای خیابانی در ایران بود به دلیل اینکه وزیر فرهنگ و آموزش عالی بودم توسط نهادهای رسمی در اختیار من گذاشته شده، به صورت مرتب و در واقع کارت سلاح من تمدید می‌شد. فکر می‌کنم تا سال ٩٦ این کارت تمدید شد.
نجفی افزود: ١٥ سال است که این اسلحه را نه حمل و نه استفاده کرده بودم. کارت آن بعد از اینکه مهلتش در سال ٩٤ یا ٩٦ تمام شده بود مجدداً تمدید نکرده بودم که دیروز متوجه شدم زمان تمدید آن تمام شده است.
وی تصریح کرد: در نامه‌ای که گذاشته بودم خیلی مختصر سابقه آشناییم را با آن خانم و مشکلاتی که در طول یکسال گذشته با وی داشتم برای خانواده ام نوشته بودم که مطلع باشند که این حادثه چرا اتفاق افتاد.
نجفی درباره خودکشی در هتل لاله گفت: علت خودکشی بخاطر اختلاف با وی بود و می‌خواستم جایی باشم که کسی دسترسی نداشته باشد. من وی را کتک نزدم و وی مرا چندبار زد و مجروح کرد و البته درگیری فیزیکی داشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار