انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و سپاه امام سجاد(ع)

آموزش و پرورش اثر گذارترین نهاد در جامعه است

هرمزگان(پانا)-فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در نشست خبری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) و مدیر کل آموزش وپرورش استان هرمزگان که در راستای برنامه های سپاه و آموزش و پرورش برگزار شد گفت: آموزش و پرورش اثر گذارترین نهاد در جامعه است.

کد مطلب: ۹۱۸۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و سپاه امام سجاد(ع)

هرمزگان(پانا)- فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در نشست خبری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) و مدیر کل آموزش وپرورش استان هرمزگان که در راستای برنامه های مشترک سپاه و آموزش و پرورش برگزار شد گفت: آموزش و پرورش اثر گذارترین نهاد در جامعه است.

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان، در این نشست که بعد از ظهر امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان به منظور انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و سپاه برگزار شد، سرهنگ اباذر سالاری آموزش و پرورش را اثر گذارترین نهاد در جامعه خواند و افزود: امروزه نقش مهم آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت برکسی پوشیده نیست، نقش بسیار بزرگی که این مجموعه عظیم در انقلاب اسلامی در تربیت فرزندان مان بر عهده دارد بسیار مهم و اثر بخش است.

وی در ادامه افزود: آموزش وپرورش به عنوان یک رکن اساسی و اثر گذار در حوزه تعلیم و تربیت بوده و در عرصه های مختلف فرهنگسازی می تواند نقش آفرین باشد و مهمترین نهادی که می تواند درسازندگی آینده مملکت و عزیزانمان اثر گذار باشد مجموعه آموزش وپرورش است،که بحمدالله تا کنون اینگونه بوده است.

سرهنگ سالاری اظهار داشت: ما امروز خودمان را مدیون زحمات برادران عزیزمان در آموزش و پرورش میدانیم و خدا را شاکریم از اینکه می توانیم تفاهم نامه ای با این عزیزان داشته باشیم ، امید است با انعقاد این تفاهم نامه بتوانیم اقدامات خوبی انجام داده و هردو از ظرفیت یکدیگر بهترین استفاده را ببریم.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) خاطر نشان ساخت: مجموعه سپاه امام سجاد(ع) با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه ورزشی، تفریحی، فرهنگی، اردویی و آموزشی دارد می تواند با در اختیار قرار دادن سالن های ورزشی و مجموعه های فرهنگی که در اختیار بسیج و سپاه استان است در همکاری با آموزش و پرورش نقش آفرین باشد، لذا ما خودمان را مقید میدانیم با توجه به گستردگی مباحثی که در آموزش و پرورش وجود دارد، انشا الله با استفاده از ظرفیت های موجودی که در اختیارمان هست نهایت همکاری را داشته باشیم .

سرهنگ سالاری در ادامه با اشاره به طرح شهید بهنام محمدی گفت: طرح شهید بهنام محمدی، طرحی اثر گذار در حوزه تعلیم و تربیت است و در اجرای برنامه های فرهنگی و علمی در مرکز مورد توافق وزیر آموزش پرورش و سازمان بسیج بوده است و 150 مدرسه را به انتخاب آموزش و پرورش استان در این طرح قرار داده ایم .

وی افزود: در خصوص اجرای اردوهای راهیان نور نیز ما آمادگی خودمان را اعلام نموده و موضوع کمک به توسعه علمی و آموزشی توسط موسسه ی آموزشی رزمندگان اسلام نیز با استفاده از ظرفیت بسیج فرهنگیان که از خود آموزش و پرورش هستند در دستور کار است .

سالاری در ادامه افزود: علاوه بر این موارد، ایجاد 10 مدرسه غیر دولتی راهیان کوثر نیز در دستور کار سپاه می باشد.

به گفته سرهنگ سالاری: موضوع اجرای موفق اردوی راهیان نور دریایی و برنامه گردشگری به مناطق زیارتی از دیگر مباحث مهم است که جزء اولویت هاست و انشاالله بتوانیم ۸ هزار دانش آموز را به راهیان نور اعزام کنیم .

وی در بخش دیگری از سخنانش به تعمیر بهسازی و مرمت مدارس در قالب طرح هجرت اشاره کرد و افزود : در این بخش با استفاده از ظرفیت بسیج دانش آموزی و بسیج محلات این آمادگی وجود دارد و تعمیر زیر ساختهای مدارسی که دچار مشکلات خاصی هستند و نیاز به بازسازی و مرمت دارند نیز در دستور کار بوده و در مناطق محروم روستایی نیز ما شش دهستان را در اولویت قرار داده ایم.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) تصریح کرد : در استفاده از ظرفیتهای فرهنگی سپاه و برپایی نمایشگاه ها مخصوصا دربحث آسیبهای اجتماعی سپاه امام سجاد (ع) آماده همکاری جدی با آموزش و پرورش می باشد ، همچنین کنگره ملی شهدا نیز میتواند با همکاری سپاه و آموزش و پرورش به خوبی اجرا و زمینه مناسبی را برای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت فراهم سازد .

سالاری افزود : در بخش آمادگی دفاعی نیز برای جوانان و نوجوانان توسط سپاه از برنامه های مهمی است که در حال برنامه ریزی آن هستیم ، همچنین اجرای برنامه های پدافند غیر عامل در مدارس نیز در دستور کار قرار داده شده است.

موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان هم در این نشست انعقاد تفاهم نامه با سپاه امام سجاد (ع) را بسیار حائز اهمیت خواند و بیان داشت : آنچه ما را برآن داشت که این تفاهم نامه را با سپاه امام سجاد (ع) امضاء نماییم ، تقویت توان آموزشی و پرورشی استان بوده است ، البته در سالهای قبل با برخی ارگان ها هم تفاهم نامه ای را منعقد کرده بودیم ، اما این تفاهم نامه با سپاه امام سجاد (ع) بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه اظهار داشت : از امکانات آموزشی در بخش فنی حرفه ای، جهت بالا بردن توان مهارتی نیروهای سپاه توسط آموزش و پرورش استفاده خواهد شد ، همچنین تدریس درس آمادگی دفاعی توسط برادران سپاهی از دیگر موارد این تفاهم نامه بوده و ایجاد ۱۰ مدرسه راهیان کوثر توسط سپاه پاسداران نیز در دستور کار است.

این مسئول بیان داشت : محرومیت زدایی در دهستانهای استان از دیگر اهداف مهم ماست که امید است با توجه به این تفاهم نامه و با همکاری سپاه امام سجاد (ع) شاهد تحقق آن باشیم.

وی اظهار داشت: در عرصه بازسازی و نوسازی مدارس مورد نیاز نیز با کمک سپاه امام سجاد (ع) اقدام مطلوبی است که صورت خواهد پذیرفت.

دادی زاده در پایان خاطرنشان کرد : تمامی این تفاهم نامه ها و تلاش ها صرفا جهت ارتقاء توان آموزشی و پرورشی در استان بوده که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برخی از راهکارهای آن آموزش و پرورش را مکلف نموده تا در راستای تحقق بخشیدن این اهداف و آموزش فرزندان این مرز و بوم از همکاری سایر سازمانها و نهاد هایی که در کشور وجود دارند استفاده کنیم، امید است بتوانیم فرزندانی با فرهنگ انقلابی در رسیدن به حیات طیبه پرورش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار