مشارکت حداکثری همه دستگاه ها در اجرای مرحله استانی مسابقات قرآن دانش آموزی در شیراز

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس مسابقات قرآن را فرهنگ سازی برای ترویج معارف قرآنی در جامعه دانست و گفت : این کار فقط به دست آموزش و پرورش اتفاق نخواهد افتاد بلکه یک عزم جدی و همگانی را می طلبد که دستگاه های فرهنگی ، مذهبی و رسانه در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند تا این جریان مذهبی به نحو خوبی رقم بخورد .

کد مطلب: ۹۱۸۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت حداکثری همه دستگاه ها در اجرای مرحله استانی مسابقات قرآن دانش آموزی در شیراز

علی عسکر نجفی در جلسه شورای عمومی قرآن آموزش و پرورش با موضوع برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شیراز، گفت : عصاره دانش آموزان قرآنی را جمع کرده ایم تا خودشان را در حوزه قرآن نشان دهند و در این زمینه رقابت خوبی شکل گیرد .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نگاه مردم ، رسانه ها ، دستگاه های فرهنگی و مذهبی که همه چشم به این اتفاق مهم و بزرگ دوخته اند گفت : آموزش و پرورش همیشه در حوزه های مذهبی توجه ویژه داشته و همه دنبال خروجی های این نهاد هستند ،بر همین اساس باید تلاش کنیم که مسابقات قرآن در مرحله استانی به خوبی برگزار شود .

نجفی برگزاری چنین برنامه ها و مسابقات را به عنوان ویترین جامعه اسلامی مان معرفی کرد و گفت : باید سعی کنیم این ویترین برازنده باشد و جلوه خوبی داشته باشد .

وی با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری دیگر دستگاه ها در اجرای این مرحله از مسابقات، گفت : این کار فقط به دست آموزش و پرورش اتفاق نخواهد افتاد بلکه یک عزم جدی و همگانی را می طلبد که دستگاه های فرهنگی ، مذهبی و رسانه در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند تا این جریان مذهبی به نحو خوبی رقم بخورد .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد : خوشبختانه امروز شاهد حضور عزیزانمان از اداره قرآن سازمان تبلیغات اسلامی ، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف ، مسئول اداره روابط عمومی صدا و سیمای استان ، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و نمایندگان سایر دستگاه های فرهنگی استان هستیم که ا بیانگر آمادگی این عزیزان برای همکاری دراجرای مسابقات قرآن دانش آموزی در مرحله استانی است.

نجفی برگزاری این مسابقات را فرهنگ سازی برای ترویج معارف قرآنی در جامعه دانست و گفت : امیدوارم که نتیجه برگزای این مسابقات خیر و برکت در زندگی دانش آموزان عزیزمان شود .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت : مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور 900 دانش آموز دختر و پسر منتخب از سراسر فارس در 26 و 27 خردادماه 98 به میزبانی شهر شیراز برگزار می‌گردد.

جهانبخش بانشی افزود : دانش آموزان منتخب این مرحله در دو گروه دختران و پسران به رقابت می پردازند تا در نهایت 74 نفراز آنها به عنوان منتخبین استانی به مسابقات کشوری اعزام شوند.

وی گفت: مرحله کشوری این مسابقات در هفته دوم تیرماه و هفته اول مردادماه 98 برگزار می گردد که میزبان بخش آوایی آن شهر زنجان و میزبان بخش پژوهشی نیز مشهد مقدس می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار