جذب حداکثری دانش آموزان با توسعه مراکز تابستانی

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: توسعه و افزایش ظرفیت مراکز تابستانی به منظور جذب حداکثری دانش آموزان را از اهداف طرح اوقات فراغت است.

کد مطلب: ۹۱۸۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
جذب حداکثری دانش آموزان با توسعه مراکز تابستانی

احمد ناصری در جلسه هماهنگی اوقات فراغت استان با اشاره به اقدامات مؤثر مراکز اوقات فراغت سال قبل افزود: امسال نیز انتظار بر این است که با همکاری و مشارکت سایر نهادها و ارگان ها، شاهد برنامه ریزی های مطلوب در این مراکز باشیم.

اواظهار داشت: با توجه به برگزاری اردوهای تابستانی، اجرای این اردوها منوط به اخذ مجوز و ثبت در سامانه مربوطه بوده و بایستی براساس مقررات آموزش و پرورش برگزار گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان، اطلاع رسانی مناسب طرح اوقات فراغت تابستانی با استفاده از ظرفیت رسانه های مختلف از جمله صدا و سیما را مفید و مؤثر دانست.

ناصری اعتماد خانوادها به آموزش و پرورش را یک سرمایه بزرگ اجتماعی برشمرد و افزود: این که خانواده ها دانش آموزان خود را در روزهای تعطیل تابستان جهت سپری نمودن اوقات فراغت به مدارس و مراکز آموزش و پرورش هدایت می کنند حاکی از اعتماد آنها به سیستم تعلیم و تربیت است.

او از طرح موضوع اوقات فراغت در یکی از جلسات آتی شورای آموزش و پرورش استان خبر داد و اظهار داشت: بدون شک بایستی برنامه ها بر اساس نیاز دانش آموزان طراحی و اجرا شود و همچنین مهارت آموزی در این مراکز جزو سیاست های آموزش و پرورش می باشد.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با اشاره به افزایش مشکلات اجتماعی در تابستان براساس آمارهای ارائه شده، اهمیت برنامه ریزی برای اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان را ضروری و با اهمیت دانست.

سید غلامحسن خلیلی موسوی افزود: تابستان بهترین فرصت و نقطه عطف فعالیت های فرهنگی و هنری و ورزشی دانش آموزان است و بایستی در طول برگزاری این فعالیت ها نسبت به استعداد یابی و استعداد پروری دانش آموزان اقدام شود.

او گفت: سال قبل حدود 64 هزار دانش آموز در186 مرکز شامل مدارس قرآن، کانونهای فرهنگی و تربیتی ، اردوگاه ها، پژوهشسراها و ... تحت پوشش فعالیت های اوقات فراغت قرار گرفته بودند.

در ادامه جلسه اعضا و میهمانان سایر ادارات برنامه های پیش روی خود را مورد بحث و بررسی قرارداده و قول همکاری و مشارکت درفعالیت های تابستانی را دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار