مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد:

سنجش 42 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در 28 پایگاه

هرمزگان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: پیش بینی می شود امسال در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان، 42 هزار نوآموز تست های لازم را برای تعیین میزان سلامت خود جهت آغاز سال تحصیلی بگذرانند.

کد مطلب: ۹۱۸۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
سنجش 42 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در 28 پایگاه

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، موسی دادی زاده سرخایی در اولین جلسه ستاد سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان با اشاره به ضرورت و اهمیت این طرح افزود: برای امر خطیر سنجش تحصیلی تمام تلاش باید بر این باشد که علاوه بر کمیت، با تشکیل تیم های ناظر تخصصی بر کیفیت سنجش نوآموزان هم افزوده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: سال گذشته 41 هزار و 78 نفر در طرح سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد 3423 نفر دیرآموز ، 295 نفر ثبت نام در مدارس استثنایی و 48 نفر به بهزیستی معرفی شدند.

وی همچنین گفت: در سال جاری 28 پایگاه سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان خواهیم داشت که نسبت به سال گذشته سه پایگاه به شهرهای بندرعباس، قشم و میناب اضافه شده است.

این مسوول با تاکید بر اهمیت این طرح و ضرورت مشارکت خانواده ها، اظهار کرد: آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی، دید رنگ، تست گفتاری، قد، وزن و توده بدنی، قد به سن، اختلال پوست و مو، دهان و دندان و وضعیت حرکتی این امکان را فراهم خواهد کرد که با تشخیص به‌موقع دانش‌آموزان با مشکل متعدد تحصیلی و سلامت جسمانی روبرو نشوند.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین با تاکید بر اینکه تحقق عدالت آموزشی برای خانواده ها و دانش آموزان، که از اهداف مهم این طرح است، خاطرنشان کرد: روسای آموزش و پرورش شهرستانها که ریاست ستاد سنجش شهرستان و منطقه را بر عهده دارند با برگزاری جلسات ستاد شهرستانی با همکاری شبکه های بهداشت، فرایند سنجش نوآموزان را به بهترین نحوه مطلوب اجرایی نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار