صالحی عمران خبر داد:

اختصاص یک درصد از کل بودجه دانشگاه برای اجرای پروژه‌های مدیریت سبز

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از اختصاص یک درصد از کل بودجه دانشگاه برای اجرای پروژه‌های مدیریت سبز خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۸۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص یک درصد از کل بودجه دانشگاه برای اجرای پروژه‌های مدیریت سبز

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی عمران در حاشیه جلسه شورای فنی دانشگاه فنی و حرفه ای با عنوان اینکه به توسعه پایدار در چهارچوب معیارهای زیست محیطی اعتقاد دارم گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای استعداد و زمینه اجرای ابعاد مختلف و پروژه‌های متعدد در حوزه مدیریت سبز است.

وی افزود: تقریبا اکثر دانشگاه‌های کشور در طول سال‌های گذشته بصورت هدفمند گام‌های متعددی بسوی دانشگاه سبز برداشته‌اند، درحالیکه در دانشگاه فنی حرفه‌ای تنها در تعدادی از آموزشکده‌ها بصورت خود جوش اقداماتی اجرایی شده است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره بر این مطلب که سرانه مصرف انرژی سالانه در ایران سه برابر بالاتر از متوسط دنیاست تصریح کرد: از روسای استانی و مدیران آموزشکده‌های فنی و حرفه ای سراسر کشور می خواهم با توجه به رسالت ذاتی دانشگاه، ظرفیت همه جانبه مراکز در استفاده بهینه از منابع و انرژی را بکار گرفته و مستندات اقدامات عملی خود را به سازمان مرکزی دانشگاه ارسال کنند.

صالحی عمران افزود: در شورای فنی دانشگاه اختصاص یک درصد از کل بودجه دانشگاه برای رعایت ملاحظات زیست محیطی در پروژه‌های ساختمانی و انجام طرح‌های مختلف برای کنترل هزینه و کاهش مصرف و فرهنگ سازی در زمینه مدیریت سبز تصویب شده است و در چهارچوب دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، کارگروه‌های مربوطه تشکیل و پی گیری لازم انجام می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم تا پایان سال رتبه بالایی در ارزیابی سبز در بین دانشگاه‌ها کسب کرده و میزبان نمایشگاه و همایش سالانه وزارت علوم از دست آوردهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه مدیریت سبز باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار