واکنش نایب رئیس شورای شهر به برون‌سپاری حسابرسی از شهرداری تهران

تهران (پانا) - نایب رئیس شورای شهر گفت باید کمیسیون برنامه و بودجه ابزار حسابرسی تحت عنوان دیوان محاسبات شهر ایجاد کند تا به برون سپاری نظارت بر حسن جریان مالی در شهرداری نیازی نباشد.

کد مطلب: ۹۱۸۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
واکنش نایب رئیس شورای شهر به برون‌سپاری حسابرسی از شهرداری تهران

ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه این شورا و در جریان بررسی «طرح تعیین حسابرسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن» عنوان کرد: باید کمیسیون برنامه و بودجه شورای پنجم ابزار حسابرسی تحت عنوان دیوان محاسبات شهر ایجاد کند تا نیازی به برون سپاری نظارت بر حسن جریان مالی در شهرداری و زیرمجموعه‌های مدیریت شهری نباشد.

عضو حقوقدان شورای شهر پنجم با بیان این نکته که برون سپاری‌ها عموماً آنگونه که باید دقیق نیستند ادامه داد: لازم است ساز و کاری نظیر دیوان محاسبات کشور که به موجب آن پارلمان ملی بر حسن جریان مالی و هزینه کرد درآمدها در دستگاه‌های دولتی نظارت دارد در شورای اسلامی شهر تهران ایجاد شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی به‌عنوان پارلمان ملی ابزار حسابرسی تحت عنوان دیوان محاسبات کشور دارد که کارکنان آن در دستگاه‌های دولتی مستقر می‌شوند و با مطالبه اسناد و مدارک، نسبت به نظارت بر این دستگاه‌ها اقدام می‌کنند و از این طریق ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نظارتی مستمر و بسیار دقیق‌تر از برون سپاری و کار اجاره‌ای انجام می‌دهند.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمان تشکیل دیوان محاسبات شهر، شورای شهر چاره‌ای جز برون سپاری حسابرسی عملیات مالی شهرداری مطابق با شیوه نامه پیش‌بینی شده ندارد و ناچار به برون‌سپاری حسابرسی از شهرداری و زیرمجموعه‌های آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار