بهزاد گلستانی

آموزش زبان یا آموزش فرهنگ غربی !

ارومیه (پانا) - یادگیری زبان انگلیسی نوجوانان و جوانان یکی از دغدغه های این روزهای خانواده ها است و خانواده ها گاهاً برای تحقق این مهم به شیوه های غیرقابل قبول برای فرزندانشان دست زده و باعث دلزدگی آنان از یک موضوع بسیار مهم می شوند.

کد مطلب: ۹۱۸۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش زبان یا آموزش فرهنگ غربی !

یکی از این چالش های مهم موضوع "اجبار" است که دلایلی چون چشم و هم چشمی، پٌزهای درون خانوادگی و ... را دارد و در آخر نتایجی با خروجی های بی هدف و بدون موفقیت حاصل میشود.

در این میان نیز موسسه هایی که با هدف درآمدهای سرشار مالی از هر ترفندی برای تبلیغ استفاده کرده و ذهن خانواده ها را با عناوین مختلفی همچون یادگیری کامل زبان در مدت کوتاه، مکالمه کامل و حذف گرامر و ... پر کرده که به گفته کارشناسان این حوزه هیچ زمینه علمی نداشته و صرفاً شوی تبلیغاتی بیش نیستند.

مؤسساتی از این قبیل حتی مجوزهای اولیه از سوی نهادهای مربوطه را نیز ندارند و با پنهان شدن در پشت عناوین مختلف فعالیت های خود را پیگیری می کنند.

در این بین نقش سازمان ها و نهادهای نظارتی نیز بسیار حائز اهمیت است که متأسفانه کمتر نهادی در این حوزه نقش ایفا کرده و بازرسی های لازم را انجام می دهد.

اما در این میان موسسه هایی نیز با وجود مجوز و نامهای دهن پرکن و مدرکهای آنچنانی باز نمیتوانند توقعات ثبت نام کنندگان را برآورده کنند.

برخی مؤسسات رو مراکز آموزشی وظیفه اصلی که اموزش زبان های خارجی است را بهانه ای برای ترویج فرهنگ غرب و اصول و شیوه زندگی غربی به اعضای خود قرار داده اند.

با مراجعه به سایت ها و کانال های این موسسات متوجه خواهید شد محتویات سایت و کانال ها خبر از ترویج فرهنگ غرب و تاکید بر اجرای این فرهنگ می دهند؛ اما این موسسات با چه هدفی پایه گذاری شده اند ؟

قطعاً همان مسئول پشت میز نشین سیستم بازرسی باید پاسخگوی این سؤال باشد؛ خاکریز تهاجم فرهنگی غرب در نظام جمهوری اسلامی ایران در بطن فعالیت های روزمره جوانان و نوجوانان قرار دارد و ترویج فرهنگ غرب نشینان و شیوه های غلط تدریس که باعث تخریب بنیان خانواده است، به جای زبان مکالمه آن ها در واقع هدف جنگ فرهنگی غرب علیه فرهنگ ایرانی به حساب می آید.

این بدین معناست که صرف مجوز دلیلی بر هرگونه فعالیت غیر اصولی نیست و علاوه بر نهادهای زیربط، خانواده ها نیز با تحقیق و اخذ اطلاعات مربوطه از دامن زدن بر فعالیت های این مؤسسات پرهیز کنند.

مقام معظم رهبری همواره در فرمایشات خویش تأکیداتی مؤکد بر فرهنگ اصیل ایرانی و زندگی با سبک ایرانی- اسلامی داشته و دارند و راهکارهای این مهم را در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی بیان فرموده اند لذا دستگا ها و نهادهای نظارتی مربوطه باید همه موارد درون این موسسات به اصطلاح آموزش دهنده زبان های خارجه را مورد بررسی قرار داده و نظارت بیشتری را داشته باشند.

حال چندین سؤال در ذهن خانواده ها و مخاطبین این مجموعه ها ایجاد می شود، مسئول رسیدگی به این موضوع کدام ارگان یا اداره می باشد ؟ چرا باید از کنار این موضوع بزرگ که تیشه بر ریشه فرهنگ این مرز و بوم میزند براحتی بگذریم؟ پیامدهای فعالیت این گونه مؤسسات چه مواردی هستند و آیا این خود باعث بروز اختلال در ایام سنین بلوغ جوانان نمی شود؟ چرا باید با بروز مشکل به فکر حل مشکل باشیم ؟

طی ایام اخیر اتفاقات و موارد متعددی از تهاجم فرهنگی غرب از آواز و گرایش به فعالیت های غرب و غرب زدگی گرفته تا موضوعات مرتبط را در بین قشر آسیب پذیر جامعه شاهد بودیم که همه این ها نشأت گرفته از همین فعالیت های ناهمگون فرهنگی است.

فرهنگ اصیل ایرانی و سبک زندگی ایرانی اسلامی باید در بطن جامعه که همانا فعالیت های مجموعه های آموزشی است رخنه و با آموزشی صحیح جذابیت فرهنگ غرب را خنثی کند.

تنها قربانیان این کلاسها فرزندان این مرز بوم بوده که به اجبار خانواده ها در این موسسات ثبت نام کرده و باعث تخریب بنیان خانواده هایی میشود که متوجه این موضوع نیستند.

اما علاوه بر سیستم نظارتى و نهادهای مربوط با موضوع، خانواده ها نیز با تحقیق و بررسی های لازم از نحوه فعالیت هاى موسسات مذکور و شیوه هاى تدریس آنان در جلوگیرى از فعالیت آنان باید نقش ایفا کنند.

نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامى دارای فرهنگى اصیل و نیازمند حمایت و مشارکت همه جانبه در تمامی زمینه ها است پس نگذاریم بخاطر برخی افراد سودجو این فرهنگ اصیل ایرانی از بین برود.

بهزاد گلستانی خبرنگار خبرگزاری پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار