میزان کاربردی بودن پایان نامه ها ملاک اصلی حمایت شهرداری است

اصفهان (پانا) - مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان از اصلاح فرآیند ارزیابی پایان نامه های مورد حمایت شهرداری برای کاربردی تر شدن طرح ها خبر داد و گفت: شهرداری اصفهان در قالب تفاهم نامه از پایان نامه های ارشد و دکتری حمایت معنوی و در قالب قرارداد از این پایان نامه ها حمایت مادی می کند.

کد مطلب: ۹۱۸۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
میزان کاربردی بودن پایان نامه ها ملاک اصلی حمایت شهرداری است

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سعید ابراهیمی با اشاره به طرح شهرداری اصفهان برای حمایت از دانشجویان در زمینه های مختلف به منظور ارتقاء کمی و کیفی پژوهش، تشویق دانشجویان جهت انجام تحقیقات و پروژه‌های کاربردی، استفاده از نتایج پروژه‌های مرتبط و ایجاد بسترهای لازم و مشارکت در انجام پروژه‌ها، اظهار کرد: در این راستا حمایت مادی و معنوی از پایان ‌نامه‌های دانشجویان شاخص مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار است.
وی ادامه داد: حمایت از پایان نامه از اواخر سال گذشته به صورت الکترونیک به وسیله سایت thesis.isfahan.ir انجام می شود تا مراجعات حضوری در این زمینه نداشته باشیم.
مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان بیان کرد: عناوین پیشنهادی شهرداری برای پایان نامه های دانشجویی برای سال جاری در این سایت موجود است که دانشجویان با مراجعه می توانند، از آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه اطلاعات دانشجو، مشخصات اساتید و طرح دانشجو باید در این سایت وارد شود، اظهار کرد: بعد از این مرحله کارشناسان دبیرخانه معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی اطلاعات را تایید و آن را به کمیته سه نفره متشکل از معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان، مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر و نماینده حوزه بهره بردار ارجاع می دهند تا طرح مورد بررسی قرار گیرد و در صوت تایید برای عقد تفاهم و قرارداد معرفی شود.
ابراهیمی بیان کرد: البته دانشجویان می توانند موضوعات پیشنهادی خود را در قالب پایان نامه در این سامانه وارد کنند.
کاربردی بودن؛ شاخصه اصلی برای حمایت شهرداری از پایان نامه ها
وی با اشاره به اینکه در گذشته وزن ارزیابی علمی پایان نامه ها بالا بود اما اخیرا در این فرآیند اصلاحاتی صورت گرفته است، گفت: در رویکرد جدید، میزان کاربردی بودن پیشنهادات و پایان نامه ها بر وزن علمی آنها ارجحیت دارد و از 100 امتیازی که برای هر پایان نامه لحاظ می شود، 60 امتیاز به وجه کاربردی موضوع اختصاص دارد، چرا که شهرداری یک نهاد اجرایی است و به طرح های کاربردی تر نیاز دارد.
وی تصریح کرد: این طرح در راستای اصل تلاقی علم و عمل که ماحصل آن تولید دانش است، صورت گرفته است. علاوه بر این با الکترونیکی شدن حمایت از پایان نامه ها تقاضا برای حمایت نیز افزایش یافته است.
تفاهم و قرارداد سالانه شهرداری برای حمایت از 80 پایان نامه دانشجویی
وی بیان کرد: حمایت مجموعه مدیریت شهری از پایان نامه ها در دو بخش معنوی و مالی انجام می شود. در بخش مالی از پایان نامه های مقطع دکتری تا سه میلیون تومان و از پایان نامه های ارشد تا یک و نیم میلیون تومان حمایت صورت می گیرد.
ابراهیمی با بیان اینکه سالانه حدود 40 قرارداد با دانشجویان برای حمایت مالی در شهرداری اصفهان منعقد می شود، گفت: حمایت معنوی هم برای تامین داده، اطلاعات و معرفی نامه مورد نیاز دانشجویان صورت می گیرد تا امتیازگیری دانشجویان طی تفاهم نامه ای که با شهرداری منعقد کرده اند، افزایش یافته و در قبال آن دانشجو متعهد می شود یک نسخه از پایان نامه خود را در اختیار شهرداری قرار دهد.
وی ادامه داد: در حوزه حمایت معنوی هم سالانه 40 تفاهم نامه بین شهرداری اصفهان و دانشجویان امضا می شود که هیچ گونه بار مالی برای شهرداری ندارد.
مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان اضافه کرد: علاوه بر حمایت از پایان نامه های دانشجویی در قالب تفاهم نامه و قرارداد، مراجعات دانشجویان به معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی برای دریافت اطلاعات نیز از سوی کارشناسان ما پاسخگویی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار