استاندار قزوین ؛

انتخاباتی سالم،قانونمند و با مشارکت حداکثری را دنبال می کنیم

قزوین (پانا) - استاندار قزوین تاکید کرد:برگزاری انتخاباتی سالم،قانونمند و با مشارکت حداکثری را دنبال می کنیم.

کد مطلب: ۹۱۷۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
انتخاباتی سالم،قانونمند و با مشارکت حداکثری را دنبال می کنیم

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین،عبدالمحمد زاهدی در اولین نشست ستاد انتخابات استان قزوین افزود: فرآیند انتخابات شبیه فرآیند تولید در یک کارخانه است و همه اقدامات در این حوزه باید بر اساس یک جدول زمان بندی دنبال و به دقت پیگیری شود.

وی اظهار داشت: اعضای ستاد انتخابات برای سلامت فرآیند انتخاباتی باید دقت کنند که هیچ گونه حرف شفاهی در جریان برگزاری انتخابات پذیرفته نیست و باید همه ابهامات و دستورات به صورت مکتوب اعلام شود تا قابلیت پیگیری و اجرایی پیدا کند.
زاهدی همچنین گفت: اگر دستوری از سوی مسئولی صادر شد که خلاف قانون است، باید برای رفع شبهه استعلامات لازم صورت پذیرد و در این مواقع تعیین تکلیف با وزارت کشور است.
استاندار قزوین،فاکتور اصلی در جریان انتخابات را قانون گرایی و تسلط بر فرآیند انتخابات دانست و گفت: اگر کوچک ترین کوتاهی در جریان انتخابات صورت پذیرد، عواقب بسیار ناگواری خواهد داشت و برای پیشگیری از هرگونه اتفاق ناخوشایند باید اقدامات بر اساس روز شمار ابلاغی وزارت کشور دنبال شود.
وی همچنین گفت: فرمانداران و همه اعضای ستاد انتخابات باید در کلاس های توجیهی شرکت کنند و به فرآیند انتخابات اشرافیت کامل داشته باشند تا جای هیچ گونه کوتاهی و قصور وجود نداشته باشد.
زاهدی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی اعضای ستاد انتخابات استان نظارت بر رفتار نامزدها و هواداران آنهاست که باید با مستندسازی همراه بوده و اگر ستاد کاندیدی خلاف سلامت انتخابات رفتار کرد باید با برخورد مناسب روبرو شود.
استاندار قزوین اختلاف نظر بین مجری و ناظر انتخابات را موضوعی مهم و تاثیرگذار بر فرایند سلامت انتخابات دانست و گفت: اگر بین ناظر و مجری انتخابات اتحاد وجود داشته باشند، امکان خطا و هرگونه تخلف انتخاباتی افزایش می یابد.
وی حفظ خونسردی در جریان انتخابات را بسیار مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: داشتن آرامش برای متولیان برگزاری انتخابات الزامی است و باید در مقابل هرگونه تنش و جنگ های روانی سعه صدر داشته و با تدبیر رفتار شود.
زاهدی به امکان نفوذ دشمنان نظام و انقلاب در ستادهای کاندیدا اشاره کرد و گفت: برقراری امنیت در انتخابات بسیار با اهمیت بوده و لازم است که قوانین و مقررات قبل و بعد از برگزاری انتخابات به درستی اجرا شود تا نقشه های دشمن برای تخریب چهره ها و کاهش حضور مردم در پای صندوق های رای با شکست منجر شود.
مسئول ارشد اجرایی استان قزوین، تامین و تدارک اقدامات لازم در برگزاری انتخابات را برای جلوگیری از هرگونه سهل انگاری الزامی دانست و گفت: اگر کوچک ترین تاخیری در انجام بندهای فرآیند انتخاباتی صورت پذیرد، خیانت در امانت شده و همه باید به روزشمار انتخاباتی اهتمام داشته باشند.
زاهدی با بیان اینکه خیانت در امانت به هیچ عنوان قابل حلالیت طلبیدن نیست،اظهار داشت: اینطور نیست که به راحتی بتوان از نواقص و قصور در فرآیند انتخابات گذشت کرد و اعضای ستاد انتخابات در برابر این امانت بزرگ مسئول هستند.
وی خاطرنشان کرد: رای مردم نه متعلق به رای دهندگان یک حوزه و نه مربوط به کاندیداست، بلکه این رای ها یک امانت بزرگ اخلاقی در دستان ما به حساب می آید و باید از هرگونه دست خوردن و دستکاری مصون بماند.
زاهدی همچنین گفت: همه کسانی که به مردم سالاری اعتقاد دارند باید شرایطی را فراهم کنند که رقابت انتخاباتی به گردش قدرت در جامعه منجر شود که در این میان وظایف اعضای ستاد انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار