مراسم سوگواری شهادت امام علی (ع) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا)_به مناسبت ایام شهادت امام علی (ع) مرام سوگواری در نمازخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با حضور مدیرکل، معاونین، مدیر حراست و کارکنان اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۷۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مراسم سوگواری شهادت امام علی (ع) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیر حراست در این مراسم گفت: ماه رمضان ماه رحمت، مغفرت و برکت برای مومنان و همه بندگان خداوند است تا در این ماه ضیافت الله بیش از پیش بر تهذیب نفس و بازنگری در اعمال و رفتار خود، بر فضیلتها و داشته ها بیفزایند و از کج روی ها و پلشتی ها تبری جویند .

عبدالحسین اعتماد بیان کرد: همواره رحمت خداوند در طول زندگی شامل حال بشر قرار گرفته که در این ماه و شب های قدر بیشتر می شود.

وی به بزرگی شب قدر اشاره کرد و افزود: این شب، شبی است که انسان می تواند با طلب مغفرت و بخشش گناهان ره صد ساله را یک شبه طی کند .

اعتماد عنوان داشت: باید قدر این شب معنوی دانست و از لحظات آن به خوبی استفاده کرد زیرا در این شب تقدیر انسانها نوشته می شود .

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) نماد و اسوه شجاعت، عدالت، کرامت و تقواست، اظهار کرد: باید مفتخر باشیم که شیعه و رهرو آن حضرت هستیم و با سرلوحه قراردادن سیره زندگی آن حضرت در زندگی سربلند و موفق باشیم .

اعتماد ادامه داد: مردانگی، آزادگی، دفاع از حقوق افراد جامعه، قانونمداری، توجه ویژه به مستمندان و فقرا، ساده زیستی، کمک به خلق الله، رعایت اخلاق و عدالت در حکومتداری ویژگی های بارز امیر مومنان بود که به زیبایی به آن جامعه عمل پوشاند و مسلمانان را به این صفات سفارش کرد .

وی در ادامه صحبت های خود به ٣ خرداد روز آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: ٣ خرداد نماد مقاومت، ایثار، ایستادگی، آزادگی و مقاومت مردم ایران در برابر زورگویان است.

مدیرحراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه امنیت امروز کشور مدیون خون شهداء و ایثارگری هایبزرگ مردان اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان قسم خورده کشور ما با همه توان در تلاش بودند و هستند که خدشه ای به نظام جمهوری وارد کنند اما با این روحیه بین مردم به ویژه جوانان و پیروی از رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب این توطئه های یک بر یک خنثی شده و می شود.

در ادامه و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر علیرضا پولاد مداح اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت در عزای مولای متقیان حضرت امام علی علیه‌السلام پرداخت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار